رقابت!

برلین – مایکل جوست، استراتژیست ارشد فولکس واگن روز پنجشنبه ۲۰ مارس ۲۰۲۰ (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) گفت: ورود فولکس واگن به صنعت خودروهای برقی می‌تواند فرصت‌های جدید کسب و کار را در زمینه ذخیره‌سازی و مدیریت انرژی که در حال حاضر تحت تسلط شرکت‌های آب، برق و انرژی است ایجاد نماید.

جوست افزود: می‌توان از مازاد منابع تأمین انرژی برق مانند باد و خورشید که قابل استفاده در آن لحظه نیستند برای شارژ نمودن این باتری‌های استفاده نمود. سپس در مواقع کاهش این منابع، می‌توان الکتریسیته ذخیره شده در این باتری‌ها را وارد شکبه توزیع نیروی برق کرده و به تثبیت آن کمک نمود.

وی افزود تا سال ۲۰۲۵ تا ۳۵۰ گیگاوات ساعت انرژی برقی ذخیره شده در خودروهای برقی خواهیم داشت. این میزان بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ به یک تراوات ساعت خواهد رسید. این میزان بیشتر از تولید تمامی نیروگاه‌های برق سراسر جهان است. ما می‌توانیم تضمین کنیم که این انرژی ذخیره شده استفاده خواهد شد.

خودروساز آلمانی E.ON در این مسیر تنها نیست. این شرکت به همراه خودروساز ژاپنی “نیسان” به صورت مشترک مشغول کار بر روی توسعه فناوری به اصطلاح وسیله نقلیه‌ـ‌به‌ـ‌شکبه (V2G) بوده‌اند. سال‌هاست که نیسان بر روی بهبود فناوری V2G کار می‌کند و در سال ۲۰۱۸ موفق به اخذ مجوز فعالیت در این زمینه در کشور آلمان شد. آن‌ها امیدوارند که مشتریانی را برای بازگشت انرژی به شبکه جذب نمایند.

شرکت اتوبوس‌سازی پرنده آبی از سال گذشته مشغول آزمایش اتوبوس‌های برقی خود برای مدارس آمریکا است تا وارد این رقابت گردد.

فولکس واگن نیز در حال راه‌اندازی خودروی برقی ID.3 در سال جاری میلادی است. قیمت پایه آن در آلمان ۲۴،۰۰۰ یورو خواهد. با اعمال کسر مالیات بر خودروهای سبز و دیگر مشوق‌ها، خودروهای برقی نیز در کنار انواع دیگر خودروها با احتراق گوناگون قرار خواهند گرفت.

Volti

 

 

نویسندگان

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید