کمبود جهانی نیمه رساناها و بحران تولیدکنندگان خودرو برقی در سال ۲۰۲۱

کمبود جهانی نیمه رساناها می تواند تولیدکنندگان خودرو برقی را در سال ۲۰۲۱ با مشکل روبرو کند.

در حالی که جهان با یک خوش بینی محتاطانه وارد سال ۲۰۲۱ می شود ، بازارهای جهانی هنوز درگیر بسیاری از پیامدهای بیماری همه گیر COVID-19 هستند که همچنان ادامه دار است. بسیاری از افراد تمایل به کار از راه دور دارند. این امر تقاضای تلفن های هوشمند و لپ تاپ را افزایش داده و منجر به کمبود اجزای اساسی مانند نیمه هادی ها در بازار تولیدکنندگان شده است. یکی از صنایعی که با این نوع کمبود مواجهه است ، خودروسازان هستند. اگر تولیدکنندگان نیمه رساناها نتوانند این کمبود را جبران کنند ، این امر می تواند تاخیرهای بیشتری را در فرآیند تولید برای چندین شرکت بزرگ خودروسازی به وجود آورد.

تولیدکنندگان خودرو برقی

نیمه هادی ها در وسایل نقلیه الکتریکی

نیمه هادی ها به انتقال جریان الکتریکی در سراسر دستگاه شما کمک می کنند. آنها از عملکرد همه ریز پردازنده ها و ترانزیستورها اطمینان حاصل می کنند. همین عمل نیز توسط نیمه رساناها در خودروهای الکتریکی انجام می‌شود. از آنجا که خودروها برقی تا حد زیادی به ظرفیت باتری وابسته هستند ، تاکنون از کمبود ظرفیت باتری های موجود در مقایسه با وضعیت مطلوب آسیب دیده اند.

با این حال ، پیشرفت های انجام شده در علم شیمی نیمه هادی ها مانند گالیم و کاربید سیلیکون باعث شده که باتری ها در ولتاژهای بالاتر کار کنند. این پیشرفت ها به خودروسازان تمام برقی مانند تسلا کمک کرده است تا هزینه خودروهای خود را برای مصرف کنندگان کاهش دهند.

فقط باتری ها نیستند – در واقع نیمه رساناها برای ویژگی های پیشرفته الکترونیکی که به رشد خود ادامه می دهند ضروری هستند. ویژگی هایی مانند سنسورهای نقطه کور ، دوربین ها و قابلیت های کاملاً خودکار (FSD) ، همه به شدت به تراشه های نیمه هادی متکی هستند. علاوه بر این ، همانطور که نوآوری های خودرو برقی پیشرفت و لزوم ادغام های الکتریکی بیشتر را الزامی می کند ، متعاقباً تقاضای تراشه رشد خواهد کرد.

چندین خودروساز در حال حاضر تولید خود را متوقف کرده اند

به دلیل کمبود قطعات موجود در سراسر جهان ، بسیاری از خودروسازان مشهور از هم اکنون توقف برخی خطوط تولید در کارخانه های خود را آغاز کرده اند. جنرال موتورز آخرین نام بزرگی است که اعلام می کند خط تولید خود برای چندین کارخانه را متوقف می کند. طبق گزارش رویترز ، جنرال موتورز به دلیل کمبود تراشه در مونتاژ باتری به سازنده های دیگری همچون فورد ، نیسان ، تویوتا ، فولکس واگن ، سوبورو و فیات کرایسلر پیوست و همگی خط تولید خود را موقتاً متوقف کردند.

سایر خودروسازان خارجی مانند رنو و استلانتیس نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند. در نتیجه ، آنها تولید خودرو را در چندین کارخانه در اروپا متوقف کرده اند. این خودروسازان جهانی با کمبود تراشه و نیمه رساناها مواجهه شده اند. این کمبود توجه جهانی را به گروه منتخب تولیدکنندگان نیمه هادی ، به ویژه در تایوان ، معطوف کرده است.

نیمه هادی

وضعیت تسلا در کمبود نیمه هادی

این خودروساز آمریکایی هنوز هیچ توضیحی در مورد کمبود نیمه هادی نداده است و به نظر می رسد مثل همیشه در حال کار است. تسلا در سال ۲۰۱۶ ، قبل از اولین تراشه رایانه ای خودران در سال ۲۰۱۹ ، شروع به توسعه تراشه های خود کرد. سپس تسلا با استفاده از روند تولید ۷ نانومتر سازنده ، به دنبال بهبود تراشه با TSMC بود. اطلاعات جدیدی به تازگی آشکار شده است که تسلا برای ساخت تراشه ۵ نانومتری FSD با سامسونگ همکاری کرده است. همانطور که گفته شد ، تراشه های جدید تسلا تا Q4 2021 برای تولید انبوه در نظر گرفته نشده اند. با این وجود ، تسلا فرایندهای تولید تراشه خاص خود را دارد.

 

 

ایستگاه‌های شارژ

 

 

 

 

 

 

نویسندگان

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید