[cycloneslider id=”5000″]
رقابت!
برلین – مایکل جوست، استراتژیست ارشد فولکس واگن روز پنجشنبه 20 مارس 2020 (25 اسفند 1398) گفت: ورود فولکس واگن به صنعت خودروهای برقی میتواند فرصتهای جدید کسب و کار را در زمینه ذخیرهسازی و مدیریت انرژی که در حال حاضر تحت تسلط شرکتهای آب، برق و انرژی است ایجاد نماید.
جوست افزود: میتوان از مازاد منابع تأمین انرژی برق مانند باد و خورشید که قابل استفاده در آن لحظه نیستند برای شارژ نمودن این باتریهای استفاده نمود. سپس در مواقع کاهش این منابع، میتوان الکتریسیته ذخیره شده در این باتریها را وارد شکبه توزیع نیروی برق کرده و به تثبیت آن کمک نمود.
وی افزود تا سال 2025 تا 350 گیگاوات ساعت انرژی برقی ذخیره شده در خودروهای برقی خواهیم داشت. این میزان بین سالهای 2025 تا 2030 به یک تراوات ساعت خواهد رسید. این میزان بیشتر از تولید تمامی نیروگاههای برق سراسر جهان است. ما میتوانیم تضمین کنیم که این انرژی ذخیره شده استفاده خواهد شد.
خودروساز آلمانی E.ON در این مسیر تنها نیست. این شرکت به همراه خودروساز ژاپنی “نیسان” به صورت مشترک مشغول کار بر روی توسعه فناوری به اصطلاح وسیله نقلیهـبهـشکبه (V2G) بودهاند. سالهاست که نیسان بر روی بهبود فناوری V2G کار میکند و در سال 2018 موفق به اخذ مجوز فعالیت در این زمینه در کشور آلمان شد. آنها امیدوارند که مشتریانی را برای بازگشت انرژی به شبکه جذب نمایند.
شرکت اتوبوسسازی پرنده آبی از سال گذشته مشغول آزمایش اتوبوسهای برقی خود برای مدارس آمریکا است تا وارد این رقابت گردد.
فولکس واگن نیز در حال راهاندازی خودروی برقی ID.3 در سال جاری میلادی است. قیمت پایه آن در آلمان 24،000 یورو خواهد. با اعمال کسر مالیات بر خودروهای سبز و دیگر مشوقها، خودروهای برقی نیز در کنار انواع دیگر خودروها با احتراق گوناگون قرار خواهند گرفت.
بدون دیدگاه