هیدروژن

پیشرانه انتقال قدرت BMW I Hydrogen NEXT

گروه ب‌ام‌و برخی از دیدگاه‌های فنی خود را در خصوص سیستم انتقال نیروی مبتنی بر هیدروژن برای مدل برنامه‌ریزی شده BMW I Hydrogen NEXT ارائه داد و همچنین مجددا بر تعهد خود مبنی بر روند سیستماتیک و منظمی برای تحرک بدون ضایعات تأکید نمود. گروه ب‌ام‌و از سال ۲۰۱۳ در زمینه تکنولوژی سوخت سلولی همکاری خود را با تویوتا آغاز کرده است.

این دو تولید کننده نیروهای خود را بر اساس توافق نامه‌ توسعه محصول، روی سیستم‌های انتقال نیرو و مقیاس پذیر، اجزای مقیاس پذیر و سیستم انتقال نیروی سوخت سلولی برای وسایل نقلیه سوخت هیدروژن متحد ساختند. سوخت سلولی از همکاری با تویوتا در کنار بسته سوخت سلولی و سیستم کلی ساخته شده در شرکت ب‌ام‌و در مدل BMW I Hydrogen NEXT قرار خواهد گرفت.

هیدروژن
نسل دوم سوخت سلولی ب‌ام‌و با یک سیستم کلی و خروجی ۲۷۵ کیلووات از سال ۲۰۲۲ میلادی در BMW I Hydrogen NEXT به نمایش گذاشته می‌شود.

سیستم سوخت سلولی برای پیشرانه مدل BMW I Hydrogen NEXT تا ۱۲۵ کیلووات (معادل ۱۷۰ اسب بخار) انرژی الکتریکی تولید می‌نماید. مبدلی برقی که در زیر سلول سوخت قرار دارد، سطح ولتاژ را با توان موتور الکتریکی و باتری اوج نیرو تنظیم کرده که با انرژی ترمز و همچنین انرژی حاصل از سوخت سلول تغذیه می‌شود. کل بازده سیستم ۲۷۵ کیلووات معادل ۳۷۴ اسب بخار است.

هیدروژن
سیستم سوخت سلول تا ۱۲۵ کیلووات برق تولید می‌کند. مبدل برقی در زیر دسته سلول سوخت قرار دارد. این سیستم، سطح ولتاژ را از سلول سوخت به سطح ولتاژ پیشرانه برقی و باتری قدرت اوج اوفق می‌دهد.
این وسیله نقلیه همچنین دارای یک جفت مخزن ۷۰۰ بار است که می تواند در کنار هم شش کیلوگرم هیدروژن نگه دارند.
هیدروژن
این سیستم مخزن، دارای دو مخزن ۷۰۰ بار است که توانایی نگه‌داری ۶ کیلوگرم هیدروژن را دارد.

نسل پنجم مجموعه eDrive که اولین نسخه آن در BMW iX3 آغاز به کار کرده است نیز کاملاً در BMW I Hydrogen NEXT ادغام شده است.

هیدروژن
BMW I Hydrogen NEXT توسط ماشین الکترونیکی نسل ۵، که ابتدا در BMW iX3 به بازار عرضه می‌گردد، رانده خواهد شد. باتری قدرت اوج، واقع در بالای واحد درایو الکترونیکی می تواند انرژی لازم را برای پویایی های اضافی و تحرک بالاتر فراهم کند، برای مثال هنگام سبقت گرفتن. خروجی سیستم کلی ۲۷۵ کیلووات می‌باشد.

این پیشرانه برقی سلول سوختی هیدروژن در یک سری کوچک که بر اساس مدل فعلی BMW X5 ساخته شده است که گروه ب‌ام‌و، قصد دارد در سال ۲۰۲۲ ارائه نماید، آزمایش خواهد شد. پیشنهاد مشتریان (Customer Offer) با استفاده از فناوری سلولی سوخت هیدروژنی، بسته به شرایط و الزامات بازار جهانی، در اوایل نیمه دوم این دهه توسط گروه BMW به بازار عرضه خواهد شد.

کلاوس فرولیچ، عضو هیئت مدیره BMW AG، دپارتمان تحقیق و توسعه:

ما معتقدیم که سیستم‌های مختلف جایگزین پیشرانه در آینده در کنار یکدیگر وجود خواهند داشت، زیرا هیچ راه حل واحدی وجود ندارد که بتواند طیف کاملی از نیازهای حرکتی و پویایی مشتریان در سراسر جهان را برطرف کند. فناوری سلول سوخت هیدروژن کاملاً امکان پذیر است که در طولانی مدت به ستون چهارم مجموعه سوابق پیشرانه ما تبدیل می‌شود. مدل‌های سطح بالا در خانواده X بسیار محبوب ما، می‌توانند شانس نامزد بهترین شدن را در این لیست سوابق داشته باشند.

BMW اعلام کرد که مدت زمان قابل توجهی می‌برد تا این شرکت خودروهای سلولی سوخت هیدروژن تولیدی را به مشتریان خود پیشنهاد دهد. در درجه اول به گفته این شرکت با توجه به اینکه هنوز شرایط چارچوبی مناسب وجود ندارد.

کلاوس فرولیچ:

از نظر ما هیدروژن به عنوان حامل انرژی ابتدا باید در مقادیر کافی با قیمت رقابتی با استفاده از برق سبز تولید شود. سپس در درجه اول از آن در برنامه‌های کاربردی که به طور مستقیم نمی‌توانند از برق تغذیه کنند مانند حمل و نقل و وسایل نقلیه سنگین استفاده شود.

زیرساخت‌های لازم مانند شبکه گسترده ایستگاه‌های هیدروژن در سطح اروپا، در حال حاضر وجود ندارد. با این حال ، گروه BMW در حال پیشرفت کار خود در زمینه فناوری سلول سوخت هیدروژن است. این شرکت از زمان نهایت استفاده را می‌کند و تا زمانی که زیرساخت‌ها و تأمین هیدروژن با تولید پایدار برقرار شود که هزینه تولید سیستم پیشرانه را تا میزان قابل توجهی کاهش ندهد، این شرکت دست به تولید انبوه نخواهد زد.

هیدروژن

Authors

,

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید