معاون اجرایی تویوتا: باتری حالت جامد این شرکت می‌تواند برای وسایل نقلیه الکتریکی تحول آفرین باشد، با این حال ما از وسایل نقلیه سلولی سوخت هیدروژنی دور نمی‌شویم.

به نظر می‌رسد نقطه تمرکز فعلی شرکت تویوتا فناوری باتری حالت جامد خواهد بود تا از خودروهای الکتریکی با برد طولانی خود رونمایی کند. البته میزان پیشرفت تویوتا در دستیابی به این فناوری مورد سوال است و اظهار نظر تویوتا در مورد خودروهای سلول سوختی (هیدروژنی) جالب توجه است.

باتری حالت جامد

معاون اجرایی تویوتا، دیدیه لروی، در نمایشگاه اتومبیل توکیو خاطرنشان کرد: “ما معتقدیم فناوری باتری حالت جامد تویوتا می‌تواند تحولی شگرف ایجاد نموده و در میزان پیمایش خودروها پیشرفتی چشمگیر ایجاد نماید.”

به گزارش خبرگزاری رویترز: “اگرچه چین به شدت خودروهای برقی خود را در این نمایشگاه تبلیغ کرد، ژاپن برنامه‌هایی برای پیشگامی در صنعت سوخت هیدروژنی را ارائه نمود. لروی خاطر نشان کرد تویوتا دو خودروی جدید هیدروژنی خود را در این نمایشگاه به نمایش در می‌آورد؛ یکی از این دو خودرو یک مدل مفهومی ۶ صندلی از نوع سواری بسیار راحت “Fine-Comfort Ride” می‌باشد که گستره پیمایش آن ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) است.

لروی افزود: “نسخه تولیدی مدل دوم به نام” اتوبوس سوخت سلولی سورا (Sora)” سال آینده به بازار عرضه و پیش‌بینی می‌شود در عرضه اول بیش از ۱۰۰ عدد از آن عمدتاً در شهر توکیو و پیش از بازی‌های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۰ به فروش برسد.

بنابر گزارش‌های رسیده، تویوتا قصد دارد خودروهای برقی تولیدی خود با استفاده از فناوری باتری حالت جامد را اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند. هنوز استراتژی راهبردی مشخصی از سوی تویوتا در این زمینه ارائه نشده است.

Volti

Authors

,

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید