CATL می‌خواهد باتری‌های لیتیم فسفات آهن را برای سیستم ذخیره انرژی در مقیاس چند گیگاوات بر ساعت به اروپا و آمریکا تحویل دهد

نمایشگاه CATL در بخش بین‌المللی ذخیره‌سازی انرژی در هفته انرژی هوشمند آمریکای شمالی با نام SPI در سال جاری در فرودگاه بین المللی سالت لِیک سیتی (SLC)، یوتا برگزار شد.

0

CATL در سال ۲۰۱۸ باتری‌های لیتیوم ۲۱.۳۱ گیگاوات بر ساعت را در ابتدا به بازار خودروهای الکترونیکی چین فروخت، اما پس از برگزاری نمایشگاه در دو نمایشگاه تجاری بزرگ در غرب، ادعا می‌نماید که ۱۲،۰۰۰ باتری لیتیوم فسفات آهن لیتیوم آن شرکت آماده ارائه در بازار سیستم ذخیره انرژی ثابت (ESS) نیز می‌باشد.

شرکت Contemporary Amperex Technology برای ادا کردن حق مطلب انتصاب نام CATL، بیش از ۲۴،۰۰۰ نفر را در سطح جهان استخدام کرد و ادعای همکاری‌هایی با “شرکت‌های خورشیدی ردیف برتر مستقر در آمریکا” بر روی باتری های ۱.۸۵ گیگاوات بر ساعت کرد.

در نمایشگاه بین‌المللی انرژی خورشیدی سال جاری، بخش ذخیره‌سازی انرژی بین‌المللی در سالت لِیک سیتی، یوتا، وبسایت خبری Energy-Storage با یکی از مسئولان ارشد از یکی از توسعه دهندگان عمده پروژه های ذخیره انرژی در ایالات متحده صحبت نمود، که اعلام کرد: ” CATL  از تولیدکنندگان توانمند سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی مناسب در مقیاس شبکه با استفاده از سلول‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) محسوب می شود. BYD یکی دیگر از تولید کنندگان سلول های لیتیوم آهن فسفات (LFP) در مقیاس است، اما تصور می‌شود که فعالیت آن شرکت در بازار داخلی چین متمرکز شده است.

توسعه دهنده‌ای که ترجیح می‌دهد نامبرده نشود، گفت: CATL با مذکرات جاری، به عنوان یک منبع تأمین بالقوه LFP قرار گرفت؛ بنا به درخواست‌های تعداد زیادی از شرکت‌های خدماتی از ترجیح آنان در استفاده از LFP می‌باشد تا سلول‌های NMC (سلول‌های نیکل منگنز کبالت) که معمولاً مبتنی بر فناوری‌های باتری متراکم انرژی است که در برنامه‌های کاربردی تحرک الکترونیکی استفاده می‌شود.

Energy-Storage همچنین از CATL پرسید که چرا تکنولوژی‌های این شرکت برای سیستم‌های ذخیره انرژی مناسب است درحالی‌که این شرکت به خودروهای برقی‌اش شناخته است؟

یک نماینده گفت: ” علاوه بر سیستم‌های باتری خودروهای برقی (EV)، از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۱، ESS یکی دیگر از حیطه‌های کاری مهم شرکت CATL است.”

” CATL طیف گسترده‌ای از محصولات را برای سیستم ذخیره انرژی (ESS) ایجاد کرده، از جمله: سلول‌های باتری، ماژول‌ها، قفسه‌ها، سیستم مدیریت باتری (BMS) و ظروف است که قابلیت‌های جامع CATL را در کاربردهای مختلف ارائه می‌دهد – سیستم ذخیره انرژی بادی و خورشیدی، نیروی اضطراری، ESS تجاری و صنعتی و ESS مسکونی. “

نماینده این شرکت ادعا کرد که بنا بر ترکیب LFP، راه حل ESS آن شرکت می‌تواند تا ۱۲،۰۰۰ چرخه شارژ/دشارژ را تحمل کند و تا “۲۰ سال کارکرد سیستم پایدار” و همچنین از پایداری حرارتی و ایمنی باتری نیز پشتیبانی کند.

این شرکت پیش از این بر روی پروژه‌ای بزرگ در چین کار کرده است که شامل منابع مختلف انرژی از قبیل باد، خورشید و انرژی خورشیدی متمرکز در یک هیبرید مقیاس بزرگ که ذخیره انرژی در قلب این سه گانه قرار گرفته بود.

این سایت در ماه فوریه سال جاری گزارش داده است؛ “در همین لحظه، ۱۰۰ مگاوات بر ساعت ذخیره‌سازی در حال گسترش است.”

نماینده همچنین گفت: “این شرکت هم اکنون با چندین شرکت در صنعت ESS از ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای برقراری پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی چند گیگاوات ساعتی توسعه مشارکت کرده است.”

این شرکت همچنین در اوایل سال جاری وارد بازارهای مسکونی خورشیدی و ذخیره‌سازی ژاپن شد. در حالی‌که ما منتظر خبرهای بیشتری درباره اعلامیه مشارکت‌های ناشی از خطوط تولید و شاید هم از مشاغل جدیدی که هفته گذشته در SPI در یوتا آغاز شده است، Energy-Storage همچنین از CATL پرسید که آینده این شرکت به لحاظ ESS چگونه خواهد بود.

نماینده همچنین اعلام کرد: “CATL در حال حاضر در حال تهیه یک سیستم باتری مناسب و سفارشی برای ESS است که باعث یکنواختی بهتر دما در بین سلول‌ها می‌شود و  به کنترل دقیق‌تر و پایداری دمای سیستم کمک کند.”

وی افزود: “این فنآوری جدید با افزایش چگالی انرژی و کاهش مصرف انرژی، منفعتی برای کل سیستم خواهد بود. نسل بعدی این محصول با استفاده از این فناوری جدید در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود.”

Volti

نویسندگان

,

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید