مشکلات پیشروی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در انگلیس
طبق اظهارات مرکز تحقيقات Policy Exchange در حال حاضر تعداد نقاط شارژ خودروهای برقی از آنچه براي تحقق برنامه ممنوعيت سوخت بنزينی و ديزلي جديد نياز است ، بسیارعقب تر است.
به گفته این منبع ، خطر “شارژ نقاط سیاه” در شهرهای کوچک و مناطق روستایی وجود دارد ، مگر اینکه سرعت انتشار گسترده باشد و برنامه سرعت بگیرد.
این گزارش می گوید تا سال 2030 انگلیس به 400000 ایستگاه های شارژ خودرو برقی عمومی نیاز دارد ، در حالی که در حال حاضر 35000 ایستگاه شارژ عمومی موجود است.
از سویی دیگر وزیر حمل و نقل گرانت شپس گفت که شبکه خودرو برقی انگلیس “پیشرو در جهان” است.
از طرف دیگر یک منبع آگاه در انگلیس گفت که برای تأمین تقاضا در هنگام ممنوعیت تولید اتومبیل و کامیونت با سوخت متعارف فعلی (بنزین) در سال 2030 ، نرخ سالانه نصب مراکز و نقاط شارژ باید از حدود 7000 در سه سال گذشته به 35،000 در سال بعدی افزایش یابد.
محققان توصیه کردند که دولت باید قراردادهایی را برای شرکت های خصوصی برای نصب مراکز و نقاط شارژ در مناطقی که پراکنده گی دارند، منعقد کند.
این یک تغییر از سیاست موجود در ارائه کمک های بلاعوض است و مشابه حراج های مزرعه بادی دریایی است.
بر اساس این پیشنهاد ، برای جلوگیری از بهره برداری اپراتورها از انحصارات محلی.، برای نقاط شارژی که حمایت دولت را دریافت می کنند ، محدودیت قیمت تعیین می شود.
در این گزارش خواسته شده بود تا مقامات محلی به اداره حمل و نقل برای تیم های اختصاصی که وظیفه افزایش گسترش فعالیت در مناطق مسکونی را دارند ، اختصاص یابد.
در پیشگفتار گزارش ، سایمون کلارک ، نماینده محافظه کار و وزیر سابق رشد منطقه ای و دولت محلی ، نوشت: “در حالی که یک راننده یک اتومبیل بنزینی می تواند با اطمینان از لندز انت به جان او گروتس با اطمینان سفر کند با وجود مراکز بنزین در هر چند مایل ، اما این شرایط هنوز در مورد خودروهای برقی صدق نمی کند و چنین امکاناتی برای شارژ آنها وجود ندارد.
“در این میان برخی از مناطق به طور طبیعی پوشش چشمگیری برای مراکز شارژ خودرو برقی ایجاد کرده اند ، مانند مرکز لندن ، اما مناطق وسیعی از کشور چنین نکرده اند.
وی گفت: “این گزارش مهم راهی برای مقابله با چالش تعیین می کند.”
در این گزارش آمده است كه دولت باید بر مناطقی تمركز كند كه به اندازه كافی امتیازات عمومی را از جمله شمال غربی انگلیس ، یورك شایر و ایرلند شمالی تحویل نمی دهد “.
همکار ارشد پژوهشی سیاست تبادل” Ed Birkett”گفت: شرکت ها امتیازات شارژ را با نرخ رکوردی ارائه می دهند ، اما این خطر وجود دارد که برخی از مناطق کشور امتیاز کافی دریافت نکنند و عقب بمانند.
“ما نگران استقرار ناچیز نقاط شارژ هستیم ، که این مخالف برنامه های دولت برای سطح بندی و ایجاد یک اتحادیه قوی و متصل است.”
1.5 میلیارد پوند سرمایه گذاری در ایستگاه های شارژ خودروهای برقی
وزیر حمل و نقل گرانت شپس با اصرار بر اینکه شبکه شارژ انگلیس “پیشرو در جهان” است ، افزود: از کامبریا تا کورنوال ، رانندگان در سراسر کشور باید از انقلاب خودروهای برقی که اکنون شاهد آن هستیم بهره مند شوند.
وی 20 میلیون پوند بیشتر برای مقامات محلی برای نصب 4000 نقطه شارژ خیابان در سراسر انگلیس اختصاص داد.و این امکان را به ساکنان فاقد دسترسی به پارکینگ خارج از خیابان می دهد تا وسایل نقلیه خود را شارژ کنند.
در ماه نوامبر ، بوریس جانسون ، نخست وزیر ، ممنوعیت فروش اتومبیل ها و وانت های بنزینی و دیزلی جدید را از سال 2040 تا 2030 به عنوان بخشی از “انقلاب صنعتی سبز” ارائه داد.
وی همچنین متعهد شد 1.3 میلیارد پوند برای تأمین زیرساخت شارژ طی چهار سال آینده اختصاص دهد..
داده های انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور نشان می دهد که مدل های الکتریکی باتری در سال 2020 در واقع 17 درصد از بازار خودروهای جدید را به خود اختصاص داده اند ، در حالی که در 12 ماه گذشته این میزان تنها 3 درصد بوده است.
راد دنیس ، سخنگوی گروه اتومبیلرانی RAC اذعان کرد که مناطقی از کشور در روند نصب ایستگاه شارژ عمومی خودرو برقی با خطر عقب ماندن مواجهه هستند..
“بدون افزایش زیاد تعداد نقاط شارژ در سراسر انگلیس ، با نزدیک شدن به سال 2030 مناطق خاصی از کشور خطر عقب ماندن را پشت سر می گذارند. همه به یاد می آورند که چه اتفاقی افتاد که باند پهن شروع به کار کرد و برخی مناطق با اتصالات ضعیف روبرو شدند.
“اگر در چند سال آینده اتفاق مشابهی رخ دهد و جوامع از ارائه ایستگاه های شارژ مناسب بی بهره باشند ، این یک خطای اساسی در سیاست خواهد بود.”
منبع: bbc.com
بدون دیدگاه