تمایل تسلا به باتری های لیتیوم – آهن – فسفات (LFP) به دلیل کمبود نیکل

طبق اظهارات جدید تسلا می تواند ماشین های الکتریکی بیشتری را به سلولهای باتری لیتیوم – آهن – فسفات (LFP) منتقل کند،زیرا برخی از نگرانی ها در طولانی مدت بابت عرضه نیکل وجود دارد. سال گذشته ، مدیر عامل تسلا ، اظهار داشت که وی معتقد است چگالی انرژی باتری های فسفات آهن (LFP) به اندازه کافی بهبود یافته است و اکنون استفاده از باتری های ارزان تر و بدون کبالت در خودروهای سطح پایین آن منطقی است. علاوه بر این ، مدیر عامل شرکت اظهار داشت که استفاده از باتری های LFP همچنین باعث می شود تا باتری بیشتری از سلول های شیمیایی یون لیتیوم با استفاده از کاتد نیکل برای سایر برنامه های خودروی تسلا باتری تولید شود.

در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، تسلا شروع به تولید مدل ۳ استاندارد Range Plus از Gigafactory شانگهای مجهز به سلول های باتری LFP کرد. این حرکت قابل توجه بود زیرا تسلا برای اولین بار صادرات این نسخه جدید از مدل ۳ را به خارج از چین آغاز کرد. این مدل جدید ساخته شده در چین مدل ۳ Standard Range Plus با باتری های LFP در نهایت تبدیل به مدل پایه جدید تسلا در اروپا و سایر بازارها شد.

 

 کمبود نیکل

در ایالات متحده ، تسلا هنوز در حال تولید محدود  مدل ۳ با سلول های باتری لیتیوم یون با کاتد نیکل است ، اما اکنون به نظر می رسد که یک گزینه تغییر احتمالی در راه است. در جدیدترین خبر منتشر شده : “اتومبیل های برد استاندارد تسلا به یک کاتد آهنی تغییر خواهد یافت”.

نیکل بزرگترین نگرانی تسلا برای مقیاس سازی تولید سلولهای یون لیتیوم است. به همین دلیل است که این شرکت بزرگ ماشین های برد استاندارد را به یک کاتد آهنی منتقل می کند. زیرا نگرانی های زیادی در مورد موجود بودن و قیمت نیکل در بازارهای جهانی وجود دارد.

 

 

ایستگاه‌های شارژ

نویسندگان

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید