خودرو پلاگین هیبریدی (PHEV) به طور معمول از باتری برای تغذیه موتور الکتریکی استفاده می‌کنند و از یک سوخت دیگر مانند بنزین برای نیرو دادن موتور احتراق داخلی (ICE). باتری‌های پلاگین هیبریدها (PHEV) را می‌توان با استفاده از یک شارژر دیواری یا ایستگاه شارژ، ینزین زدن (هر سوختی ) و یا از طریق ترمز احیا کننده شارژ کرد. این وسایل نقلیه به طور معمول تا زمانی که باتری شارژ دارد، به صورت الکتریکی عمل می‌کنند و سپس اتوموبیل به طور خودکار روند تغذیه انرژی را از ICE یا همان موتور احتراق داخلی آغاز می‌کنند.

 

خودرو پلاگین هیبریدی ،

اجزای اصلی یک خودرو پلاگین هیبریدی:

(Battery Auxiliary) – باتری کمکی: در یک درایو الکتریکی (خودرو الکتریکی)، باتری کمکی در روشن کردن ماشین و حتی قبل از درگیر شدن باتری کششی برق کل خودرو را تأمین می‌کند و هم‌چنین به لوازم جانبی خودرو برق یا قدرت می‌دهد.

Charge Port – درگاه شارژ: درگاه شارژ این امکان را برای خودرو فراهم می‌کند؛ تا به یک منبع تغذیه خارجی وصل شود تا بتواند باتری کششی را شارژ کند.

Converter – مبدل DC/DC: این دستگاه توان DC ولتاژ بالا را از باتری کششی به توان ولتاژ پایین‌تر DC که برای اجرای لوازم جانبی خودرو و شارژ مجدد باتری کمکی نیاز است ، تبدیل می‌کند.

Electreic Generator – ژنراتور برقی: ژنراتور الکتریکی الکتریسیته را در هنگام ترمز و از حرکت چرخ‌ها تولید و این انرژی تولید شده را به باتری کششی منتقل می‌کند. برخی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتوری استفاده می کنند که هم عملکرد درایو و هم بازسازی را انجام می دهد.

Electric Traction Motor – موتور کششی برقی: موتور کششی برقی با استفاده از توان باتری کششی، چرخ‌های خودرو را هدایت می‌کند. برخی از وسایل نقلیه برقی از ژنراتوهای برقی استفاده می‌کنند که هم عملکرد درایو و هم عملکرد بازسازی انرژی را انجام می‌دهد.

Exhaust System – سیستم اگزوز: سیستم اگزوز، گازهای خروجی حاصل از موتور را از طریق لوله اگزوز به بیرون هدایت می‌کند. یک کاتالیزور سه راهه نیز به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده موتور در سیستم اگزوز طراحی و جاگذاری شده است.

Fuel Filler – پرکننده سوخت: یک نازل منشعب از توزیع کننده فشار بالا به دهانه مخزن ( باک ماشین ) نصب شده بر روی وسیله نقلیه متصل می‌شود تا مخزن را پر کند.

Fuel Tank (Gasoline) – مخزن سوخت (بنزین): این مخزن سوخت بنزین را تا زمانی که مورد نیاز و استفاده قرار بگیرد در خود ذخیره می‌کند.

Internal Combustion Engine (spark-ignited) – موتور احتراق داخلی ( اشتعال جرقه‌ای ): در این پیکربندی ، سوخت به منیفولد ورودی یا محفظه احتراق ، جایی که با هوا ترکیب می شود ، تزریق می‌شود و مخلوط هوا / سوخت توسط جرقه‌ای از شمع مشتعل می شود.

 Onboard Charger – شارژر همراه (سوار): این شارژر برق AC ورودی را که از طریق درگاه شارژ تأمین می‌شود، دریافت و برای شارژ باتری کششی به برق DC تبدیل می‌کند. این شارژر هم‌چنین، بر ویژگی‌های باتری از قبیل ولتاژ، جریان، دما و حالت شارژ (State of Charge) نظارت می‌کند.

Power electronics controller – کنترل الکترونیکی برق: این واحد، جریان انرژی الکتریکی را که توسط باتری کششی جریان داده می‌شود، و سرعت کوتور کشش الکتریکی و گشتاور تولید شده را کنترل می‌کند.

Thermal System (Cooling) – سیستم دمایی (خنک کننده): این سیستم محدوده دمای کاری مناسب موتور، موتور الکتریکی، الکترونیک قدرت، و سایر اجزاء را حفظ می‌کند.

Traction battery pack – بسته باتری کششی: باتری کششی، برق را برای استفاده توسط موتور کشش برقی ذخیره می‌کند.

Transmission (Electric) – واحد انتقال نیرو (الکتریکی): این واحد نیروی مکانیکی را از موتور کشش برقی برای هدایت چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

 

 

ایستگاه‌های شارژ

نویسندگان

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید