سرانجام انقلاب خودروهای برقی در حال رسیدن به ارتش ایالات متحده آمریکاست!

ارتش ایالات متحده ، آمریکا ، هاموی ، خودروی تاکتیکی چند منظوره ، پنتاگون

طرح پنتاگون برای ارتش ایالات متحده آمریکا

طرح جدید جایگزینی هاموی (Humvee) توسط پنتاگون ارائه شد. ارتش ایالات متحده می‌تواند خرید خودروهای تاکتیکی چند منظوره (JLTV) را آغاز نماید. ارتش بر این باور است که تغییر الگوی مصرف از وسایل نقلیه سوخت فسیلی به ماشین‌های برقی می‌تواند آن‌ها به الکتریکی سازی کلیه وسایل نقلیه خود سوق دهد. از این‌رو از نظر پنتاگون هر دو علت لجستیکی و نیز اقتصادی می‌تواند دلیل بر وجود JLTV-EVها در برنامه‌های آتی ارتش آمریکا باشد.

نیروی دریایی به دنبا خودرویی است که با تهدیدات هوایی مقابله نماید.

خودروی تاکتیکی چند منظوره (Joint Light Tactical Vehicle)، یک خودرو زرهی دو محوره (4×4) است که برای افزایش بیشتر ایمنی خدمه و افراد سوار بر آن نسبت به هاموی طراحی شده است. به عنوان جانشین معنوی جیپ‌های دوران جنگ جهانی دوم، ارتش در نظر دارد 3 نسخه از این خودروها را خریداری نماید: نوع عادی برای مسیرهای مسطح، نوع مجهز به اسلحه‌های سنگین و نوع حامل سلاح نبردهای خط مقدم. خودروی تاکتیکی چند منظوره از نظر جثه بزرگ بوده که دارای موتور توربو دیزلی Banks 866T است که طراحی خود آن بر اساس پیشرانه دیزلی Duramax با حجم 6/6 لیتر V8 می‌باشد. با این حال از نظر لجستیکی، یکی از این مزایای خودروی تاکتیکی چند منظوره ممکن است در دراز مدت این خودرو را آسیب‌پذیر نماید.

سفارشات آتی ارتش

ارتش در وبسایت military.com گزارش می‌دهد که نگران فراگیری الکتریکی شدن در بخش غیر نظامی کشورهاست که آن‌ها نیز مجبور به این تغییر الگو در مورد JLTVها خواهد نمود. به دنبال افزایش خودروهای برقی و نیز استقبال از آن‌ها، قیمت خودروها با موتور احتراق فسیلی و نیز خود سوخت‌های فسیلی افزایش خواهد یافت. از این‌رو، ارتش ایالات متحده در نظر دارد تعداد 49،099 دستگاه خودرو تاکتیکی چند منظوره برقی را سفارش دهد که حداقل 20 سال برای آن‌ها خدمت خواهد کرد. البته افزایش غیز منتظره هزینه‌ها ممکن است این حدقل زمان را به مقدار چشمگیری افزایش دهد.

خودرو JLTV به طرز قابل توجهی بزرگ‌تر از هاموی است که این به دلیل ارتقای سطح محافظتی در برابر سلاح‌های انفجاری است.

توان عملیاتی و دلایل اقتصادی

همچنین دلایل عملیاتی وجود دارد که چرا ارتش ممکن است موتورهای احتراق داخلی را رها کند. سوخت‌های فسیلی پس از تولید در پالایشگاه‌ها باید به خطوط مقدم اسال شوند که اغلب از محل‌های پر خطر باید عبور داده شوند تا به نیروهای وابسته برسد. به عنوان مثال کاروان‌های تدارکات سوختی در عراق و افغانستان مجبور شدند از جاده‌های خطرناک آلوده به مواد منفجره عبور نمایند و یا با گروه‌های چریکی درگیر شوند که در این میان ضمن از دست داد محموله‌های ارزشنمد، صدها تن از خدمه نیز کشته شدند.

از طرف دیگر ، وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند به روش‌های گوناگونی دوباره استفاده شوند. ناوگان‌های کوچک‌تر می‌توانند قدرت خورشید را به دست آورند ، در حالی‌که ناوگان‌های بزرگتر با مگابایزهای گسترده قادرند از نسل جدیدی از راکتورهای هسته‌ای قابل حمل نظامی قدرت بگیرند. دستیابی به خودکفایی انرژی به مراتب به سمت کاهش “دُم” لجستیکی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا پیش می‌رود.

یک JLTV برقی نیز می‌تواند از مزیت‌های تاکتیکی در میدان جنگ برخوردار باشد. وسایل نقلیه برقی نسبت به وسایل نقلیه احتراق داخلی به ویژه وسایل نقلیه دیزلی کم سر و صداتر هستند که تشخیص آن‌ها در میدان نبرد را دشوارتر می‌نماید. این می‌تواند خودرو تاکتیکی چند منظوره را به وسیله نقلیه شناسایی “دزدکی و پاتک” مؤثر تبدیل نماید که بتواند از خطوط مقدم دشمن دزدکی حرکت کرده و بدون شناسایی ، بی سر و صدا رصد انجام دهد.

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس