این نخستین خودروی کوچکی است که بر روی پلتفرم e-CMP ساخته شده است.

فرانسوی‌ها به جای سدان از کلمه “berline” استفاده می‌کنند. شما این مدل جدید سیتروئن را چگونه نام گذاری می‌کنید؟ سدان یا هاچ‌بک؟ شرکت سیتروئن این خودرو را مطابق با مطبوعاتی که برای انتشار خبر در نظر گرفته تعریف می‌کند؛ نسخه انگلیسی آن را هاچ‌بک می‌نامد و در ور خبرگزاری‌های فرانسوی آن را “berline” خطاب می‌کند. هرچه که سیتروئن و یا شما آن را صدا کنید، این اولین خودروی کوچک (C-segment) است که بر روی پلتفرم e-CMP پیاده شده است.

ما این را می‌دانیم که “berline” تقریبا هر خودرویی را به زبان فرانسوی شامل می‌شود، اما معنی اصلی آن از زمان نام‌گذاری خودروهای سه جعبه‌ای (خودروهای با دماغه و صندوق عقب) در زمان فروش، نشأت گرفته است. اشاره به این نکته جالب است که تسلا مدل S هم سدان خوانده می‌شود هم هاچ‌بک!

این خودرو، فاصله محوری ۲.۶۷ متر، طول ۴.۳۶ متر، و ظرفیت ۳۸۰ لیتری دارد. با وجود ظاهر گول زننده آن مبنی بر کراس اور بودن، این خودرو تنها ۱.۵۳ متر طول دارد (یعنی شاسی بلندی ندارد). این خودرو تنها کمی از خودروی گذشته سیتروئن C4 بلندتر است که طول ۱.۴۹ متری داشت.

سیتروئن ، سدان ، هاچ‌بک ، فرانسوی ، خودرو

سیتروئن ، سدان ، هاچ‌بک ، فرانسوی ، خودرو سیتروئن ، سدان ، هاچ‌بک ، فرانسوی ، خودرو

این خودرو از تمام خودروهایی که روی پلتفرم e-CMP ساخته شده‌اند کشیده‌تر و طول کوتاه‌تر است؛ مانند پژو e-2008 و اپل Mokka-e. اما این سیتروئن با ارائه ضریب کشیدن هوای پایین‌تر  قادر به دستیابی به پیمایش بیشتر از همان باتری ۵۰ کیلووات بر ساعت است که احتمالا تمام خودروهای سوار بر پلتفرم e-CMP از آن بهره می‌برند.

سیتروئن ، سدان ، هاچ‌بک ، فرانسوی ، خودرو

اپل پیمایش ۳۲۲ کیلومتری (۲۰۰ مایل) و پژو پیمایش ۳۱۰ کیلومتری (۱۹۳ مایل) دارد، اما سیتروئن پیمایش ۳۵۰ کیلومتری (۲۱۷ مایل) ارائه می‌دهد همیشه تحت چرخه WLTP (فرآیند تست هماهنگ ‌شده‌ی جهانی خودروهای سبک ‌وزن). وقتی اعداد و ارقام ارائه شده را با هم مقایسه می‌کنیم متوجه رشد ۸ درصدی نسبت به مدل Mokka-e و رشد ۱۱.۴ درصدی نسبت به پژو ۲۰۰۸-e می‌شویم و این فوق‌العاده است. به یاد داشته باشید، این رشد برای ماشین بزرگ‌تر، است!

سیتروئن ، سدان ، هاچ‌بک ، فرانسوی ، خودرو سیتروئن ، سدان ، هاچ‌بک ، فرانسوی ، خودرو

 

 

 

 

سیتروئن ، سدان ، هاچ‌بک ، فرانسوی ، خودرو

باتری، تنها وجه مشترک این سه خودروی الکتریکی نیست! آن‌ها همچنین دارای موتور یکسان ۱۰۰ کیلوواتی ( ۱۳۴ اسب بخار ) و همان حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت ( ۹۳ مایل در ساعت ) هستند. درواقع می‌شود گفت: سه خودرو با ظاهری متفاوت اما تجهیزات تشکیل دهنده یکسان! قیمت گذاری نهایی در زمان ورود به عرصه رقابت و میزان فروش مشخص می‌کند که کدام خودروسازی موفقیت بیشتری را در این زمینه کسب کرده است. اما پیمایش ۳۵۰ کیلومتری سیتروئن موردی نیست که بدون تأمل از رویش گذشت!

 

ایستگاه‌های شارژ

Authors

,

LEAVE A REPLY

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید