آینده خودروهای هیوندای
شرکت هیوندای ، ماه گذشته از ورژن دیجیتالی خودروی برقی مدل پرافسی (Prophecy) رونمایی کرد. و اکنون این شرکت اعلام میکند که این تنها یک مدل مفهومی نیست. طبق گفته هیوندای، مدل پرافسی ویترینی از ویژگیهایی است که در آیندهای نه چندان دور ارائه خواهد شد. هیوندایـکیا هیچوقت مشکلی در زمینه تولید طرحهای زیبا و مفهومی ندارند. Hyundai 45 و KIA Imagine مدل پارسال، ترکیبی از طراحی قدیمی و آیندهنگر داشتند و در مدل پرافسی برای ظاهری اسپرتی از پاکسازی خطی استفاده میکند. فضای داخل مدل پرافسی انتظار میرود که احساس آرامش بخش، تاریک و جالب را منتقل کند.
هیوندای برخی نظرات مثبت برای خودروی پرافسی را اینگونه اعلام کرد: “خیلی خفن” و “خیره کننده”. مجله خودرو ایتالیایی Quattoroute ، پرافسی را یک سدان اسپرت توصیف کرد که طرحی از آینده را ترسیم میکند. ما ردههایی از تسلا مدل 3 را در سپر و جلوبندی این خودرو میتوانیم ببینیم، البته همچنین ردههایی از مرسدس بنز تمام الکتریک EQS و پورشه 911. شما چه میبینید؟
ویژگیهای پرافسی
خودرو پرافسی ظاهری بسیار چشم نواز دارد. فرمان این خودرو با جوی استیکهای دوگانه جایگزین شده است. هیوندای اعلام کرد که 90% کارکردهای این وسیله نقلیه با دکمههای روی جوی استیک کنترل میشوند، بنابراین راننده این خودرو هرگز برای فشردن دکمهای نباید به جلو خم شود.
هنوز مشخص نیست که در صورت شروع خط تولید، کدام یک از مشخصات اعلام شده بر روی خودروی اصلی اعمال میشود. الان که صحبت از خودروی اسپرت دوستدار محیط زیست شد، وقت آن است که ادعای هیوندای در مورد سیستم تصفیه هوای سوار بر مدل پرافسی را بخوانید:
زمانی که سیستم تصفیه هوایی خودرو تشخیص میدهد که ذرات هوای داخل اتاقک خودرو بیش از حد مجاز است، سیستم هوا را فعال میکند، هوای تازه را از بیرون ماشین وارد اتاقک میکند، برای خلوص آن را از فیلتر رد میکند و هوای تمیز را در سراسر وسیله نقلیه گردش میدهد. سیستم هوا مختص به زمانی روشن بودن خودرو یا زمان سفر نیست، پرافسی حتی در زمان ایستادن و یا شارژ شدن نیز تصفیه و گردش هوا را بدون در نظر گرفتن وجود یا نبود مسافر درون خودرو، ادامه میدهد.
ابهامات
البته که ما تردیدهای خودمان را در خصوص این سیستم هوا داریم. (درست مثل تردیدهایی که در خصوص ادعای Geely برای سیستم فیلتر هوای ضد کرونا، داشتیم).
تا الان با اطلاعاتی که داریم از این نکته اطمینان داریم که خودروی پرافسی ، با پیروی از 45 مدل مفهومی سال گذشته، روی ظاهر تمرکز زیادی کرده است.
تفسیر electrek
تولید خودروها مفهومی به نسبت آسان است، ساختن خودروهای الکتریکی در مقیاس کاری است که سخت تلقی میشود. هیوندای میگوید که خودروی پرافسی پلتفرم ماژولار جهانی-الکتریی یا به اختصار E-GMP ( پلتفرم الکتریکی اختصاصی ) استفاده میکند. بزرگتریم مزیت پلتفرم E-GMP در این مرحله، تراکم و یا حجم کوچکتر میباشد – که به طراحان امکان بازطراحی فضای پا و نشیمن مسافران را میدهد.
سال گذشته خبرهایی مبنی بر قصد هیوندای از ساخت یک SUV بر ردی پلتفرم E-GMP در بازار انعکاس پیدا کرد که قرار بود نمونه اولیه آن در ژوئن 2020 تولید شود و خط تولید آن در اوایل سال 2021 شروع به کار کند. جزئیان فنی زیادی در دسترس قرار داده نشد، ولی از چشمگیرترین جزئیات دوربرد بودن این مدل است که با یک بار شارژ کردن به 300 مایل ( تقریبا 483 کیلومتر ) نزدیک میشود.
و حدس ما بر این است که این SUV همان جنسیس برقی است که وعده داده شده بود.
معاون مدیرعامل هیوندار در ماه ژانویه مجددا بر تعهد این شرکت و صرف 87 میلیارد دلار برای تولید 23 خودروی الکتریکی جدید تا سال 2025 تأکید کرد و این شامل 11 وسیله نقلیه الکتریکی اختصاصی نیز میشود. خودروی پرافسی ممکن است که خیلی شیک و مدرن باشد، امّا ما همچنان منتظر 11 خودروی برقی خروجی از خط تولید هیوندای به بازار هستیم.
بدون دیدگاه