مدیر جنرال موتورز از توانایی‌های سلول کیسه‌ای انعطاف پذیر خود می‌گوید

جنرال موتورز ، باتری‌های خودروهای برقی ، سلول کیسه‌ای ، فن‌آوری ،

استراتژی باتری خودروهای برقی جنرال موتورز

تیم گرووی، مدیر مهندسی و استراتژی الکتریکی سلول باتری جنرال موتورز، امروز کنفرانسی را در فضای مجازی در خصوص استراتژی باتری خودروی برقی این شرکت برگزار کرد. این یک جلسه اطلاعاتی بسیار گسترده بود که در مورد رویکرد جنرال موتورز در شیمی، سلول و طراحی ماژول و نحوه تولید باتری های خودروهای الکتریکی در حجم بالا توضیح داد. گرووی گفت: “ما فکر می‌کنیم که سلول کیسه‌ای ، به طور قطع پیشرو فن‌آوری بازار خواهد بود”.

در طول جلسه، گرووی بر ترجیح این شرکت از سلول‌های کیسه‌‎ای تأکید کرد و اشاره کرد که پروسه تولید سلول‌های کیسه‌ای با سرمایه‌گذاری مشترکی با LG در اوهایو کلید می‌خورد.

همانطور که در روز خودروهای برقی در شرکت جنرال موتورز نیز گفته شد؛ این شرکت تصمیم گرفته تا ترکیب باتری خود را از شیمی نیکل‌ـمنگنزـ‌کبالت به ترکیب NCMA (نیکل-کربن-منگنز-آلومینیوم) ارتقا دهد. A به معنای وجود آلومینیوم در ترکیب است، که نکته‌ای کلیدی در کاهش درصد کبالت به 70% به شمار می‌آید. گفته می‌شود که تسلا هم همکاری خود با بخش شیمی LG را برای سوئیچ ترکیبات باتری خود به NMCA در مدل 3 ساخته شده در چین آغاز کرده است.

امروز گرووی گفت: “این جهشی بزرگ در مسیر باتری‌های کم هزینه‌تر با حفظ سطح عملکرد و حفظ دامنه است. ما مقدار کبالت موجود در ترکیب باتری‌ها را به 70% کاهش دادیم.”

شاید اطلاعات جدید به این نحو خلاصه شود: جنرال موتورز با تزریق آلومینیوم به ساختار کاتد، عمر طولانی باتری را تضمین می‌کند.

حجم

برای ساخت سلول‌ها در سرعت و حجم بالا، ساده سازی، مدولار بودن و تولید ساده از مهم‌ترین عوامل هستند. این شرکت در حال ارتقای سرعت عمل زمان تشکیل است. گرووی معتقد است که اندازه و شکل سلول کیسه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک سلول کاربردهای مختلفی دارد و می‌تواند در سراسر خط تولید استفاده شود؛ تمامی وسایل نقلیه ما از این فن‌آوری بهره می‌برند. بنابراین می‌شود عدد 100 آمپر ساعت را مناسب آن دانست. این تقریبا مشابه 20 سلول استوانه‌ای کوچک که شاید با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

به جای قرار دادن الکترودها به صورت عمودی و جدا، ما آن‌ها را صاف می‌کنیم و آنها را با اطمینان از اتصالات محکم جوش می دهیم تا یک کیسه بلند و یک تکه داشته باشیم.

چینش افقی و صاف، به جنرال موتورز این قدرت را می‌دهد تا کیسه‌ها را با استراتژی جایگزینی کنند؛ ممکن است در خودرویی مانند یک وانت شاسی دار به صورت عمودی جمع شوند و یا در یک خودرو اسپرت به صورت افقی.

گرووی همچنین گفت که این سلول‌های کیسه‌ای مدولار و انعطاف پذیری، می‌تواند در زیرپایی (جای پا) خودروهای این شرکت نیز جایگذاری شود. زیرپایی یکی از خودروهای این شرکت (نام برده نشده)، با فن‌آوری روش جایگذاری افقی توانسته 22 کیلووات ساعت انرژی را ذخیره کند.

جنرال موتورز ، باتری‌های خودروهای برقی ، سلول کیسه‌ای ، فن‌آوری

راندو مدل مفهومی از امکانات تولیدی GM-LG chem در لردزتاون، اوهایو.

این کارخانه با اندازه 30 زمین فوتبال است. علیرغم اندازه، گرووی در مورد ظرفیت 30 گیگاوات بر ساعت در لردزتاون به چالش کشیده شد. طبق محاسبات انجام شده، تولید 1 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی فقط می تواند خروجی متوسط را برای بسته های 30 کیلووات ساعتی فعال کند.

گرووی ادامه داد: “این کارخانه می تواند از طریق اقداماتی مانند گسترش سایت و سرعت بخشیدن به سرعت خط ، ظرفیت خود را حتی دو برابر كند. “

وی تأیید کرد که تنها سلول‌های کیسه‌ای در اوهایو تولید می‌شود، در حالی‌که منشورهای مورد نیاز در خودروهای برقی چینی همچنان در چین تولید خواهند شد.

مضامین دیگری که وی تحت پوشش قرار داد عبارتند از:

  • پیشرف در کشفیات فن‌آوری. گرووی گفت: “من مطمئن هستم که نوآوری‌های موفقیت آمیز ما زودتر از آن‌چه انتظار می‌رود پا به بازار می‌گذارند. “ گرووی لیستی از این تحولات را نام برد: الکترولیت‌های نسل جدید برای تولید باتری میلیون مایلی، آندهای فلزی لیتیوم جامد، باتری کبالت صفر، و تفکیک‌کننده‌های بهتر
  • نگه‌داری آسان. سلول‌هایی با مواد شیمیایی مختلف و ماژول‌هایی با اندازه‌های مختلف و حتی اجزای باتری در آینده در یک بسته، قابل تعویض خواهند بود. این سیستم ارتباطی بی‌سیم، در این بسته به نمایندگی‌ها اجازه می‌دهد که به جای جایگزین کردن کل بسته باتری، تنها مادول مشکل‌ساز را ارتقاء دهید.
زمانی‌که از گرووی درمورد توانایی بازیافت سلول‌های خودروهای برقی جنرال موتورز، سؤال شد، او باز هم توجه همه را به طراحی سلول‌های کیسه‌ای جلب کرد.

زیبایی سلول کیسه‌ای این است که شما یک ضلع مثبت و یک ضلع منفی خواهید داشت و دو برگه که به همراه الکترودها به یکدیگر وصل یا جوش داده می‌شوند.

  20 ضلع مثبت و منفی در هر کیسه وجود دارند. بنابراین گفته شد، چگونه می‌توانید آن‌ها را جدا کنید و جایی‌که برای جدا کردن آن‌ها فرآیند شیمیایی در حال انجام است کاتدها و آندها با هم مخلوط نشوند؟

شما به راحتی می‌توانید این سلول کیسه‌ای را از هم جدا کنید؛ به این صورت که دو زبانه را از هم جدا می‌کنید و کاتد در دست راست شما و آند در دست چپ شما خواهد بود. و این‌گونه است که شما بازیافت کم‌هزینه را فعال می‌کنید.

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس