هواپیمای برقی سِسنا گرند کاراوان نخسیتن پرواز تاریخی خود را انجام داد

هواپیمای برقی ، پرواز ، گرند کاراوان ، نیرو محرکه ، هواپیمای الکتریکی

هواپیمای برقی سسنا

مگنیکس، سازنده موتور و پیشرانه‌های برقی هواپیما، با متخصصان آزمایش مهندسی و پرواز، AeroTEC برای آزمایش یک هواپیمای برقی به نام سِسنا گرند کاراوان (Cessna 208B Grand Caravan) که ادعا می‌کنند بزرگ‌ترین هواپیمای تمام الکتریکی است که تا به امروز پرواز داده شده است، همکاری کرد.

خلبان این پرواز آزمایشی اعلام کرد: پرواز 30 دقیقه ای که در فرودگاهی در نزدیکی دریاچه موسی واقع در  واشنگتن صورت گرفت ، “بی عیب و نقص” بود.

هواپیمای تکمیل شده سسنا که از سیستم نیروی محرکه Magni500 تولیدی شرکت Magnix نیرو می‌گیرد، 750 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. سیستم باتری لیتیوم یونی 750 ولت تقریبا یک تُن وزن دارد. شرکت مهندسی مشاوره AeroTEC، موتورهای توربو پراپ اصلی نصب شده شرکت Pratt & Whitney را با پیشرانه الکتریکی جدید جایگزین کرد.

روئه گانزارسکی، مدیر عامل مگنیکس به خبرگزاری FlighGlobal گفت: همانطور که پیکربندی شده، هواپیمای الکتریکی گرند کاراوان که مجهز به سیستم نیروی محرکه Magni500 است، می‌تواند 4-5 مسافر را تا 100 مایل (160 کیلومتر) با در نظر گرفتن نیاز به ذخیره نیرو در طول پرواز حمل کند. شرکت‌های مگنیکس و اِیروتک امیدوارند که تا پایان سال 2021 برای این هواپیما گواهی صادر شود. گانزارسکی پیش‌بینی می‌کند که تا آن زمان ، فناوری باتری بهبود یافته و به هواپیمای برقی اجازه می دهد تا پروازهای 100 مایلی را بشود با 9 مسافر انجام داد.

مگنیکس و ایروتک در حال آماده سازی و تبلیغات برای هواپیمای الکتریکی Cavarans نیرو گرفته از Magni500، برای پروازهای تجاری در مسافت‌های کم‌تر از 500 مایل (804 کیلومتر) هستند. سال‌ها پیش شرکت‌های هواپیمایی با برد محدود، در مسیرهای این‌چنینی در ایالت متحده مسافر جابه‌جا می‌کردند، اما با درنظر گرفتن ترجیح صنعت هواپیمایی با هواپیماها و یا جت‌های بزرگ‌تر بود، بیشتر این هواپیماها از مسیر هوایی خود انصراف دادند.

لی هومن، مدیر عامل ایروتک می‌گوید: هیچ شرکت هواپیمایی موجود مسیرهای کوتاه را از نظر اقتصادی امکان‌پذیر نمی‌داند.

گانزارسکی توضیح داد: زمان شارژ عادی، تقریبا برابر با مدت زمان پرواز است ، شارژ شدن باتری حدود 30 تا 40 دقیقه طول می کشد تا انرژی کافی برای یک پرواز 30 دقیقه ای فراهم شود.

مگنیکس پروژه‌های هواپیمایی الکتریکی دیگری نیز در دست اقدام به مهندسی دارد. شرکت هوایی کانادا به نام هارلور ایر (Harbour Air) یک فروند هواپیمای دی هاویلند کانادا دی‌اچ‌سی-۲ بیور (de Havilland DHC-2 Beaver) که از موتور Magni500 تأمین می‌شود را به پرواز درآورد.

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس