کادیلاک سلطنتی برقی
مجله Automobile با برایان اسمیت ، مدیر طراحی کادیلاک ، درمورد سبک نمونه کارها در آینده از این نام تجاری لوکس، مصاحبه کرد. کانسپت Escala 2016، بهترین نمایانگر طراحی بصری، برای مدلهای برقی Lyriq و Celestiq است. اولین وسیله نقلیه الکتریکی کادیلاک، یک خودروی لیریک دو ردیفه است که قرار است تولید انبوه آن از اوایل سال 2021 در چین آغاز و تا 2022 به آمریکا برسد. سدان برقی سِلِستیک نیز تا سال 2025 وازد بازار نخواهد شد.
اسمیت برای مجله اتوموبیل توضیح داد:
وسایل نقلیه الکتریکی باتریدار کادیلاک به سرعت وارد بازار نمیشوند و تحقیقات و تغییرات فراوانی بر آنها انجام میشود. این تحقیقات و تغییرات در خصوص محو کردن ظاهر نرم و جنتلمن این خودرو و ترکیب آن با خطوطی عضلانی و زیباتر است. این سطح زیبا و رخ قوی با برخی جزئیات فنی و گرافیکهای خارقالعاده میتواند یک خودرو را آیندهگرا کند و حضور الکتریکی آن را در بازار رقابت درخشان کند.
تسلا ثابت کرد که ظاهر یک خودروی برقی نباید حتما عجیب به نظر برسد، میتواند همچنان زیبا و کلاسیک باشد، و این دقیقاً چیزی است که ما هم باور داریم. هدف سازمان ما مطلوب ساختن خودروهای برقی است.
تصویر ابتدای بلاگ، تصویر سطح اسکالا است، و عکس زیر تصویر داخل کابین ( که امروز یک طرح مفهومی 4 ساله است ) است.
اسمیت افزود: طراحی جلو پنجره این مدل بسیار چالش برانگیز بوده است. در واقع خودروهای برقی نیازی به جلو پنجره برای خنک نگه داشتن موتور ندارند – البته که جریان هوا لازم است -. ما هنوز هم قصد داریم خودرویی با ظاهری بسیار قوی و گرافیک تمییز دهنده باشیم، اما اکنون می توانیم با روش های مختلف برای انجام جزئیات ، ظاهری تراز داشته باشیم.
در ابتدا طرح امروزی سِلِستیک، برای یک سدان Flaship درونسوزطراحی شده بود. اسمیت اشاره کرد که، عناصری کلیدی مانند طراحی چراغ جلو بر روی طراحی SUV لیریک تأثیرگذار بوده است.
وی سبک سِلِستیک را کمی غیر معمول و کمی دوقطبی توصیف کرد، اما آن را زیبا و خیرهکننده توصیف کرد. البته که، شنیدن این پارادوکس از یک طراح بعید نیست.
تصویر زیر، تنها تصویری از لیریک است که به دست ما رسیده است:
اسمیت اشاره کرد که تمایل مصرف کنندگان به داشتن خودروی لوکس توانمند به سمت SUV متمایل میشود، بنابراین طراحان آزادی کافی را برای متفاوت ساختن سدانها را پیدا میکنند تا آنها را اسپرتتر و تهاجمیتر طراحی کنند.
هدف اصلی اسمیت جداسازی خط خودروهای برقی کادیلاک از تعاریف بنز و ب ام و است. او اینچنین درباره سِلِستیک میگوید:
ما هدفمان بزرگتر این سیاره است، و مطمئن باشید، این خودرو از هر آنچه تا به امروز در صنعت خودرو و مخصوصا این کلاس از کار، دیدید متمایز است.
تفسیر الکترک:
روزی که برای اولین بار، SUV کادیلاک را در روز خودروی برقی جنرال موتورز دیدیم، از بزرگی و تهاجمی بودن خودرو متحیر مانده بودیم. خودروی الکتریکی عضلانی و سرسختی به نظر میرسید. مانند یک واگن قدرتی بزرگ و دراماتیک.
سیستم باتری Ultium با داشتن باتری هایی با توان حداکثر 200 کیلووات ساعت و قابلیت تنظیمات مختلف موتور ، باید از کادیلاکهای برقی را در دامنه و توان رقیب سرسختی بسازد.
بنابراین طراحی بصری لیریک میتواند برای کمپانی کادیلاک، عامل سرنوشت سازی باشد. تا آنجایی که ما بررسی کردیم، اگر بتواند جزئیات رقابتی را تا زمان ورود به بازار ارتقا دهد، ستاره درخشان برنامه خودرو برقی جنرال موتورز خواهد بود.
بدون دیدگاه