آئودی سرمایه گذاری در خودرو برقی را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲ میلیارد یورو افزایش خواهد داد و در این راستا از مدل های جدید و امکانات پیشرفته مطابق خواست مشتریان رونمایی میکند.
این خودروساز می خواهد سرعت تغییر در ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و برقی را تسریع کند.
در سال ۲۰۱۸ ، آئودی اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تا ۸۰۰۰۰۰ اتومبیل کاملاً برقی یا هیبریدی بفروشد و اکنون با اعلام میزان سرمایه گذاری هنگفت برای دستیابی به آن ، این تعهد را تضمین کرده است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که ۱۲ میلیارد یورو فقط در اتومبیل های الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد ، که بخش عمده ای از کل هزینه های برنامه ریزی شده ۳۷ میلیارد یورویی بین سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ خواهد بود. به منظور دستیابی به رقم ۸۰۰۰۰۰ فروش ، آئودی قصد دارد بیش از ۳۰ مدل الکتریکی یا تمام برقی را به بازار عرضه کند که از بین آنها ۲۰ مدل از انواع اخیر است.
به طور کلی ، این امر منجر به بازسازی تجارت خواهد شد ، بنابراین برخی از کارخانه ها با کاهش نیروی کار مواجه میشوند – حدود ۹،۵۰۰ شغل تا سال ۲۰۲۵ حذف خواهد شد ، اما در همان زمان حدود ۲۰۰۰ شغل جدید در مورد تولید وسایل نقلیه الکتریکی ایجاد می شود.
طبق گفته هربرت دیس ، رئیس هیئت نظارت آئودی:
” با برنامه ریزی سرمایه گذاری که اکنون انجام شده است ، ما آئودی را برای تحول آینده درهسته اصلی تجارت قوی تر می کنیم. رهبری تکنولوژیکی در رانندگی با انرژی الکتریکی و کاملاً شبکه ای هدف هیئت نظارت و هیئت مدیره است. ما منابع لازم برای این کار را در اختیار آئودی قرر میدهیم.”
حتی کارخانه خانگی آئودی ، در اینگولشتات ، در حال حاضر در حال ساخت و پیکربندی مجدد برای ساخت وسایل نقلیه برقی برتر به همراه کارخانه Neckarsulm خود است. برای اینکه خود را در یک وضعیت مالی شکننده قرار ندهد ، این خودروساز همچنین با هدف تعیین صرفه جویی ۱۰ میلیارد یورویی بین ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ ، به دنبال کاهش هزینه ها است.