اوبر و هیوندای از تاکسی هوایی برقی جدیدشان با برد یکصد کیلومتر رونمایی می‌نمایند

اوبر ، هیوندای ، تاکسی هوایی برقی ، طراحی ، وسیله نقلیه

تاکسی پرنده برقی!

اوبر و هیوندای در طراحی و تولید یک تاکسی هوایی برقی جدید مشارکت کردند و از وسیله نقلیه هوایی برقی خود به نام eVTOL با برد 60 مایل (100 کیلومتر) و سرعت 180 مایل بر ساعت (290 کیلومتر بر ساعت) می‌تواند مسافران خود را حمل نماید ، رونمایی کردند.

با بالا رفتن استقبال مصرف‌کنندگان از پهپادهای بی‌سرنشین و ارتقای ظرفیت باتری‌ها ، تولید هلی‌کوپتر برقی eVTOL با قابلیت حمل مسافر امکان پذیر شده است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‎‌ها برای فعال کردن خدمات تاکسی هوایی برقی خود ، نسخه‌های مختلفی از این فناوری طراحی و مدل مفهومی آن را تولید کردند و خودروسازان نیز نخواستند که از قافله عقب بیافتند در این مسیر رقابت را شروع کردند.

برای مثال، دایملر در شرکت “Volocopter” سرمایه‌گذاری کرده است؛ این شرکت در حال حاضر روی نمونه‌های اولیه تاکسی‌های تمام الکتریک هوایی کار می‌کند.

پورشه نیز اعلام نمود که در حال ساخت یک هواپیمای تمام برقی عمود پرواز با همکاری بوئینگ است.

و اکنون هیوندای نیز همکاری خود با اوبر برای تولید انبوه تاکسی‌های برقی هوایی را اعلام کرده و همچنین از طرح مفهومی این ایده پرده‌برداری کرده است.

[cycloneslider id=”5000-6″]

ویژگی‌هایی از این تاکسی هوایی برقی که تا به کنون منتشر و به دست ما رسیده است:
  • این هواپیما برای سرعت حداکثری 180 مایل بر ساعت (290 کیلومتر بر ساعت) طراحی شده است و می‌تواند در ارتفاع 1000 تا 2000 فوت ( 300-600 متر ) از زمین پرواز کند. هر پرواز می‌تواند برای 60 مایل یا 100 کیلومتر به طول بیانجامد.
  • این وسیله نقلیه هوایی با به کارگیری پیشرانه توزیع شده الکتریکی، 100% الکتریکی عمل می‌کند و در ساعات اوج برای شارژ مجدد حدود 5 تا 7 دقیقه زمان می‌برد.
  • وسیله نقلیه هوایی برقی هیوندای از پیشرانه توزیع شده الکتریکی استفاده می‌کند، از چندین روتور و پروانه در اطراف قاب هوا  ، نیرو دریافت می‌کند تا ایمنی را بالا ببرد و از نقاط ضعف دستگاه بکاهد. داشتن چندین روتور کوچک باعث کاهش صدا (نویز وسیله) نسبت به هلی‌کوپترهای روتور بزرگ با موتورهای احتراقی می‌شود که در شهرهای بزرگ مسئله‌ای بسیار مهم است.
  • این مدل به گونه‌ای طراحی شده که به صورت عمودی تِیک آف کند و بعد به حالت کروز درآید و در آخر برای فرود دوباره به حالت پرواز عمودی.
  • ابن وسیله نقلیه هیوندای در ابتدا سرنشین راننده خواهد داشت ولی به مرور زمان و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن ، به حالت بی‌سرنشین هدایت خواهد شد.
  • کابین این هلی‌کوپتر برای 4 مسافر (4 صندلی) طراحی شده است؛ این طرح به مسافران این امکان را می‌دهد که به راحتی سوار و یا پیاده شوند، صندلی وسطی وجود ندارد و مسافران از فضای خالی صندلی وسط برای گذاشتن کیف و یا وسایل خود می‌توانند استفاده کنند.
جایوون شین، معاون مدیریت و رئیس بخش حمل و نقل هوایی شهری هیوندای (UAM) در مورد این اعلامیه اظهار کرد:

چشم‌انداز ما از UAM مفهوم حمل و نقل شهری را برای همیشه دگرگون می‌کند. ما انتظار داریم که UAM ، جوامع شهری را حیات بخشد و زمان را با کیفیت‌تری را  برای مردم فراهم کند. ما اطمینان داریم که Uber Elevate شریک مناسبی برای عرضه آسان و در دسترس این محصول نوآورانه برای مشتریان است.

اِریک الیسون، رئیس بخش Uber Elevate نیز اضافه کرد:

هیوندای اولین کمپانی شریک اوبر است که تجربه تولید خودروهای مسافربری را در سطح جهانی با یک‌دیگر تقسیم می‌کنند. ما معتقدیم که هیوندای پتانسیل بی‌رقیبی در ساخت وسایل نقلیه Uber Air دارد؛ با نرخ‌هایی که در صنعت هوا فضا بی همتا است، هواپیماها/ هلی‌کوپترهای با کیفیت و قابل اطمینان را در حجم بالا تولید می‌کند تا هزینه هر مسافر برای هر سفر هوایی به طرز چشم‌گیری کاهش یابد. ترکیب توانایی تولید هیوندای و پلتفرم تکنولوژی اوبر، جهشی بزرگ برای راه‌اندازی شبکه تاکسی هوایی در آینده است.

هر دو شرکت در خصوص توسعه همکاری خود با یک‌دیگر، اعلامیه‌هایی را منتشر کردند، اما از زمان‌بندی این همکاری حرفی به میان نیامده است.

تفسیر  Elektrec

هنوز شک و تردیدهای زیادی در خصوص تاکسی‌های هوایی برقی در عموم مردم است، اما من فکر می‌کنم که دیر یا زود این تکنولوژی به استفاده روزمره تبدیل خواهد شد.

این طراحی برای یک مدل مفهومی، به نظر منطقی می‌آید. با بهبود روزافزون باتری‌ها و حذف محاسبات هزینه‌ای سوخت، این امر به صورت اقتصادی هم منطقی و شدنی است. به علاوه، این وسیله نقلیه یک حمل و نقل سبز است که برای محیط زیست و سلامتی بشر امری واجب و بسیار مهم است.

و اکنون شاهد سرمایه‌گذاری‌های عظیم غول‌های خودروسازی و حمل و نقل هوایی همچون بوئینگ، پورشه و اوبر بر روی این دسته از پروژه‌ها هستیم. عقیده ما بر این است که تا چند سال آینده، نتیجه چشم‌گیری را در سطح ظهر شاهد باشیم.

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس