مقایسه خودرو برقی ایرانی یوز و مپنا

یوز ایرانی

مقایسه خودرو برقی ایرانی یوز و مپنا ، هر دو دارای ویژگی های منحصر به فرد و جالبی هستند و در نوع خود جزو اولین ها در ایران محسوب می‌شوند.

خودروبرقی ایرانی یوز

 در واقع مرکز تحقیقات مکانیک و خودرو جزو اولین محققان و فعالان در زمینه خودرو برقی با درخشش تیم خودروی الکتریکی پاراکس طی چندین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروی الکتریکی دانشگاه صنعتی شریف گام نخست را در بومی‌سازی دانش فنی و تجاری سازی وسایل نقلیه پاک اعم از برقی و هیبریدی برداشت و با تأسیس شرکت دانش بنیان خود در حال تولید و آزمایش اتومبیل الکتریکی ایرانی می‌باشد.

 شرکت مورد اشاره که متولی و پایه گذار در عمل آن دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است در روز هوای پاک خودرو چهار چرخ با ظرفیت دو سرنشین تولیدی خود که در کلاس quadricycle دسته بندی می شود را در قالب نسخه نهایی به همراه دو موتورسیکلت برقی دیگر از شرکت بناشریف و دانشگاه صنعتی شریف در حضور رئیس جمهور ایران پرده برداری مجدد کرد و به معرفی و تست نهایی آن کرد.

در واقع چنین محصولی با هدف استفاده درون شهری با ابعاد کوچک و کم جا ساخته شده است و به این دلیل مناسب عرضه در کلان شهر های شلوغ از جمله تهران و اصفهان است.

خودروبرقی ایرانی یوز

 

خودروبرقی ایرانی مپنا

گروه مپنا در واقع با نام کامل مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، تشکیل شده از شرکت‌های مهندسی و دانش‌بنیان است که در راستای زمینه سازی و ساخت نیروگاه‌ها، زیرساخت‌های صنعتی، صنایع نفت و گاز، حفاری و ترابری ریلی بستر سازی و فعالیت می‌کنند.

ساینا برقی محصول تولیدی مشترک مپنا و سایپا می‌باشد. شرکت صبا باتری به عنوان سازنده‌باتری این محصول برقی ایرانی معرفی شده است. باتری ساینا دارای این توانایی است که با یک بار شارژ  ۲۰۰کیلومتر را طی کند.

بر طبق اطلاعات موجود، ۸۰ درصد شارژ ساینا با شارژ سریع حدود ۴۰ دقیقه و شارژ کامل با برق خانگی ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان خواهد برد.

براساس مفاد تفاهم‌نامه، شرکت‌های سایپا و مپنا اقدام به مشارکت و همکاری در خصوص طراحی، نمونه‌سازی، تست، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلتفرم الکتریکی خواهند کرد تا در طرح های بعدی خود نمونه حرفه ای تر و کاربردی تری را ارائه نمایند.

خودروبرقی ایرانی مپنا

 

 

ایستگاه‌های شارژ

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس