انواع خودروهای برقی موجود در بازار

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

انواع خودروهای برقی موجود در بازار تنوع بالایی از مدل ها و برندهای مختلف را شامل میشود که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

صنعت اتومبیل الکتریکی متشکل از شرکتهای متمرکز در ساخت ماشینهای الکتریکی ، کامیون ، وانت و وسایل نقلیه تجاری و همچنین شرکتهایی است که قطعات و خدمات اتومبیل برقی را ارائه می دهند. در حالی که برخی از خودروسازان سنتی خودروهای الکتریکی نیز تولید می كنند ، در اینجا به هر دو گروه تولیدكنندگان وسایل نقلیه الكتریكی خواهیم پرداخت. انواع خودروهای برقی موجود در بازار در صنعت خودروهای الکتریکی نوپا و به سرعت در حال رشد است. شرکت تسلا (TSLA) یکی از معروف ترین نام هاست که صرفا وسایل نقلیه برقی تولید میکند، اما موارد دیگری نیز هستند که در این حوزه رشد سریعی دارند.

مسئله مورد توجه دیگر علاقه روز افزون خریداران و بازار به صنعت خودروهای برقی است و این سوال پر تکرار که امروزه بهترین وسایل نقلیه الکتریکی (EV) را از کجا می توانید پیدا کنید؟  انواع خودروهای برقی موجود در بازار با افزایش تقاضا و علاقه به خودروهای الکتریکی در حال تحول است ، در واقع تولیدکنندگان بیشتری شروع به تولید و فروش اتومبیل های برقی می کنند. مانند جستجوی یک وسیله نقلیه معمولی ، دانستن اینکه کدام مارک / مدل اتومبیل قابل اعتماد و قابل احترام است می تواند راهنمای محکمی در روند خرید شما باشد.

خودروی آئودی برقی مدل ای-تورن

ورژن اولیه آئودی ای-تورن در سال 2018 رونمایی شد و در طی سالهای آتی نسخه های تکمیلی 50 و 55 با آپشن های بیشتر و رفع اشکالات جزئی ارائه شده است . این خودرو توسط یک پکیج باتری 95 کیلووات ساعتی تأمین می شود که 83.6 کیلووات ساعت قابل استفاده است. با استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلووات DC می توانید در مدت زمان 30 دقیقه از صفر تا 80 درصد شارژ کنید. برای شارژ خانگی در اتحادیه اروپا ، یک شارژر استاندارد 11 کیلوواتی بسته را در 8.5 ساعت شارژ می کند ، در حالی که یک شارژر 22 کیلوواتی اختیاری این زمان را نصف می کند. یک سیستم مدیریت حرارتی (همچنین در خدمت موتورها و الکترونیک قدرت است) باتری را بین 23 تا 35 درجه سانتیگراد نگه می دارد و ماژول های باتری (هر دوازده سلول 60 آه) قابل تعویض هستند. این خودرو از سیستم بازیابی انرژی استفاده می کند که به طور متوسط ​​30٪ به برد کمک می کند. این سیستم بهینه می تواند هم هنگامی که راننده پدال گاز را آزاد می کند و هم هنگامی که به پدال ترمز فشار وارد می کند ، بدست آید.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

بی ام و ای-3

بی ام و ای-3 یک هاچ بک با سقف بلند است که توسط بی ام و با سیستم انتقال قدرت الکتریکی با استفاده از پیشرانه چرخ عقب از طریق یک سیستم انتقال قدرت تک سرعته و یک بسته باتری لیتیوم یونی کف به بازار عرضه شده است. این مدل اولین وسیله نقلیه الکتریکی تولید بی ام و بود که به صورت انبوه تولید شد و به عنوان بخشی از خودروی الکتریکی بی ام و ای  تحت این برند به بازار عرضه شد. ای-3 توسط ریچارد کیم طراحی شده است و در یک پیکربندی پنج درب ارائه می شود و دارای یک ماژول مسافرتی با مقاومت بالا ، CFRP فوق العاده سبک (فیبر کربن) عطف به یک ماژول آلومینیومی پایین تر است که شاسی ، باتری ، سیستم محرک و سیستم انتقال قدرت را در خود جای داده است. بدنه از دو درب عقب تاشو کوچکتر بهره می برد. ای-3 به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه بین المللی اتومبیل 2011 آلمان آغاز به کار کرد و تولید آن در سپتامبر 2013 در لایپزیگ آغاز شد. این خودرو از سال 2014 تا 2016 در رتبه سوم اتومبیل های برقی فروخته شده در جهان است . فروش جهانی آن بیش از 165000 دستگاه در ابتدای سال 2020 بوده و 200،000 نیز در اکتبر 2020 تولید شده است. ایالات متحده با تقریبا 42،000 دستگاه ، پرفروش ترین بازار آن است.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

شورولت بولت تمام برقی

شورولت بولت یک هاچ بک تمام الکتریکی انواع خودروهای برقی موجود در بازار  با برد رانندگی طولانی ، کابین جادار و برچسب قیمت مقرون به صرفه است. بولت که قادر است با یک بار شارژ تا 259 مایل مسافت را طی کند و با قیمت کمتر از 40000 دلار شروع میشود، تلاش می کند تا خودروهای الکترونیکی را در دسترس همه قرار دهد. موتور الکتریکی آن شتاب تقریباً فوری را فراهم می کند و رانندگی با این هاچ بک واقعاً سرگرم کننده است. یک گزینه شارژ سریع مقرون به صرفه و یک سیستم ترمز احیا کننده نوآورانه نیز تجربه کاربر را ارتقا می دهد. به همین ترتیب ، مردم ویژگی خودرو جادار ، فناوری های اطلاعاتی و سرگرمی و کمک راننده موجود و ظرفیت بار کراس اوور را درک خواهند کرد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

سیتروئن الکتریکی

سیتروئن یک ماشین الکتریکی جدید 6000 پوندی مینی به بازار عرضه کرده است که به نظر می رسد مانند یک ماشین کوچک شهری هوشمند است ، اما سیتروئن آن را “چهار چرخ سبک” می نامد. مزیت این مدل سیتروئن این است که در بعضی جاها حتی برای رانندگی به گواهینامه رانندگی احتیاج ندارید. سیتروئن می گوید که این مدل به یک باتری 5.5 کیلووات ساعتی و یک موتور 6 کیلووات مجهز است که می تواند حدود 70 کیلومتر (44 مایل) برد و حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت (28 مایل در ساعت) را فراهم کند ، که  دارای محدودیت استفاده در شهرها یا جوامع کوچک است.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

فورد برقی

 کمپانی فورد دو مدل خودرو الکتریکی از انواع خودروهای برقی موجود در بازار را عرضه کرده است . فوکوس الکتریکی شباهت زیادی به مدل های بنزینی دارد اما در واقع یک موتور الکتریکی با قدرت 143 اسب بخار ، چرخ های جلو را حرکت می دهد. کابین راحت و جا دار پر از امکانات رفاهی دارد ، اما باتری به شدت به اتاق بار نفوذ می کند. اولین تولید آن در سال 2017 صورت گرفت ، EPA برآورد می کند که در سالهای بعد آن سرعت 115 مایل افزایش داشته باشد ، که نسبت به مدل قبلی افزایش چشمگیری داشته است.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

فورد موستانگ ماچ-ای ، کراس اوور برقی جدید فورد ، اولین محصول جدیدی است که در تاریخ مجموعه موستانگ اضافه شده است.اولین کراس اوور تمام الکتریکی فورد ممکن است از سبک بدنه ای شبیه به موستانگ برخوردار باشد ، اما در صورت مجهز بودن به باتری  با برد بالا و درایو چرخ عقب ، برد 300 مایل را ارائه می دهد.  این مدل استاندارد حداکثر 332 اسب بخار قدرت و 417 پوند فوت گشتاور تولید می کند و با پیشرانه عقب یا چهار چرخ در دسترس است. یک مدل GT 459 اسب بخار قدرت و 612 پوند فوت گشتاور تولید می کند. قیمت آن از 44995 دلار شروع می شود و اولین مدل ها در پاییز سال 2020 وارد نمایندگی ها می شوند.

هوندا CLARITY ELECTRIC

این محصول تمام الکتریک هوندا در سال 2021 به صورت پلاگین هیبریدی یا پیل سوختی هیدروژنی ارائه می شود ، که نوع بسیار متفاوتی از هوندا است. با وجود روش های پیشرفته پیشرانه ، Clarity هنوز هم به عنوان یک سدان سایز متوسط خانوادگی کاملاً زیبا عمل می کند و بازده سوخت آن جای هیچگونه ایرادی ندارد. مدل پلاگین هیبریدی حداکثر 48 مایل رانندگی فقط با الکتریکی را ارائه می دهد که باید به اندازه ای باشد که بتواند سفرهای روزانه بسیاری از خریداران را بدون غوطه ور شدن در مخزن بنزین پوشش دهد. اگر در کالیفرنیا زندگی می کنید ، هوندا مدل سلول سوختی هیدروژن را به شما اجاره می دهد و تا 15000 دلار سوخت به شما اعتبار می دهد. پیل سوختی Clarity دارای هیدروژن کافی برای رانندگی تا 360 مایل است.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

هیوندای KONA ELECTRIC

هیوندای برای رقابت با تعداد روزافزون وسایل نقلیه الکتریکی به بازار ، موتور بنزینی KUA SUV را با یک موتور الکتریکی و باتری برقی تعویض کرده و Kona Electric را ایجاد کرده است. این مبادله منجر به ایجاد یک وسیله نقلیه الکتریکی جذاب ، با ویژگی های منحصر به فرد رانندگی ، عملکرد سریع و تا 258 مایل برد الکتریکی شده است. تفاوت های ظاهری طراحی شامل یک جلوپنجره مشبک و چرخ با کاربرد ویژه است . خودروها برقی رقابتی مانند شورولت بولت ، تسلا مدل 3 و کیا نیرو EV عملکرد مشابهی را ارائه می دهند ، اما قیمت شروع هیوندای و ضمانت بی نظیر آن را به یکی از گزینه های هوشمندانه در این بخش تبدیل می کند.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace یک کراس اوور کاملاً الکتریکی جذاب است که ظاهر خوبی دارد و به خوبی رانندگی می کند. طراحی لوکس و قیمت آن محبوبیت اصلی آن را محدود می کند ، اما نمی توان انکار کرد که نمای آینده نگر I-Pace تخیل را به تصویر می کشد. این UTE دارای دامنه EPA دارای 253 مایل به علاوه قابلیت شارژ سریع و شتاب آنی است. I-Pace همچنین با رفتار کنترل شده و فرمان لمسی ، بیشتر شبیه یک ماشین اسپرت است تا یک کراس اوور 5 نفره. در داخل ، جگ با طراحی پیشرفته ، فضای کافی برای مسافر و ویژگی های محبوب خودنمایی می کند. اگرچه در تست دنیای واقعی از محدوده رانندگی ادعا شده خود کوتاه بود و با استفاده از یک خروجی مشترک شارژ آن کند بود ، اما I-Pace 2021 ثابت می کند که EVS می تواند از راه های دیگر برق نیز داشته باشد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

کیا موتورز (Soul EV and E-Niro)

در سال 2018 کیا بیش از مجموع فروش خودروهای بنزین و دیزلی ، Soul EV را در اروپا فروخت. بنابراین در حالی که در سایر نقاط جهان Soul هنوز با یک موتور بنزینی معمولی در دسترس است ، در اروپا فقط مدل برقی موجود است.  این مدل با توجه به هزینه بالای یک مینی الکتریک فوق العاده – حدود 34000 پوند پس از 3000 دلار کمک هزینه دولت – ارزش خوبی به نظر می رسد – با این حال دامنه گسترده ای از 280 مایل و بهره وری بهتر از “جریان فعلی اروپا” را دنبال می کند.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

کیا نیرو EV 2020 یک نسخه کاملاً الکتریکی از کیا است. کیا همچنین نیرو را به عنوان هیبریدی معمولی و همچنین هیبریدی پلاگین به فروش می رساند ، اما این خودرو برقی تنها از برق استفاده می کند. برای تأمین نیرو ، از یک باتری 64 کیلووات ساعت با موتور الکتریکی 201 اسب بخار استفاده می کند که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. نتیجه هم شتاب سریع است و هم برآورد EPA برابر با 239 مایل.

مرسدس بنز

مرسدس بنز همیشه برای آینده نگری ارزش قائل بوده و مطمئناً با نسل بعدی وسایل نقلیه الکتریکی مرسدس بنز آینده درخشانی به نظر می رسد. اتومبیل مفهومی Generation EQ از آخرین نمایشگاه اتومبیل پاریس بسیار نزدیک به مدل تولید شده خواهد بود و مدل دوم در پایان سال 2018 ارائه می شود. مرسدس پیش از این اعلام کرده بود که بازاریابی در 2020 بر روی خودروهای برقی بیشتر متمرکز می شود، مرسدس انتخاب کرده است که دامنه الکتریکی آینده خود را با این شاسی بلندهای برقی سایز متوسط ​​به بازار دنبال کند زیرا یکی از مهمترین بخشهای بازار در سراسر جهان است. به نظر می رسد محدوده قیمت این خودروها حدود 65،000 € باشد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

جنرال موتور ZS

جنرال موتور ZS در سال 2016 ، در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو در چین معرفی شد. این مدل در واقع دومین سرمایه گذاری جنرال موتورز در بازار کراس اوور / شاسی بلند بود. جنرال موتور ZS  در نوامبر 2017 در استرالیا به بازار عرضه شد. در زمان راه اندازی ، این مدل در دو نوع عرضه شد، سطح ورودی Soul و Essence .

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

میتسوبیشیi-MiEV

این خودرو  یکی از ارزان ترین اتومبیل های برقی است که می توانید خریداری کنید. i-MiEV دارای یک بسته ناوبری اختیاری (2000 دلار) است که شامل یک صفحه نمایش لمسی LCD 7 اینچی ، نقشه سه بعدی ، فرمان صوتی ، اطلاعات ترافیک در زمان واقعی ، بلوتوث و دوربین دید عقب است. یک موتور آهنربای دائمی AC که روی محور عقب قرار دارد و با یک سرعت انتقال قدرت ، با دنده کاهش ثابت ، چرخ های عقب را هدایت می کند. باتری های لیتیوم یونی آن تقریباً 14 ساعت طول می کشد که شارژر داخلی به پریز خانگی 120 ولت / 12 آمپر متصل شود ، اما هفت ساعت با خروجی 240 ولت / 15 آمپر یا ظرفیت 80 درصد ظرف 30 دقیقه با شارژ سریع DC بندرگاه. i-MiEV چهار درب به صورت استاندارد با چرخ های فولادی 15 اینچی با روکش چرخ ، مه شکن جلو ، صندلی های جلو گرم شده و تهویه مطبوع ارائه می شود. به عنوان لوازم جانبی کیت اتصال USB ، سازمان دهنده بار و سنسورهای کمک پارک عقب در دسترس هستند.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

نیسان LEAF

در حالی که مارک های لوکس مانند آئودی ، جگوار و تسلا با خودروهای لوکس اتومبیل عناوین اصلی را به خود اختصاص می دهند ، نیسان لیف 2021 بی سر و صدا یک روش حمل و نقل کاملاً برقی و ارزان قیمت را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. Leaf به اندازه آن پیشنهادهای مارک برتر پر زرق و برق نیست ، اما یک کابین جادار ارائه می دهد. قیمت ابتدایی Leaf حتی اگر با اتومبیل های اصلی متداول مانند Chevy Bolt EV ، Kia Niro EV و Hyundai Ioniq Electric مقایسه شود ، بسیار جذاب است. اما بسته باتری 40.0 کیلووات ساعتی استاندارد فقط برای 149 مایل برآورد رانندگی مناسب است و مدلهای Plus – که با یک بسته بزرگتر 62.0 کیلووات ساعت ارائه می شوند که برد را تا 226 مایل رقابتی تر افزایش می دهند – هزینه بسیار بیشتری دارند. کسانی که به دنبال ویژگی های کمک راننده و قابلیت های رانندگی نیمه خودکار هستند ، Leaf همچنین مجموعه ای مناسب از چنین فن آوری هایی را ارائه می دهد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

پژو ion

پژو iOn یکی از اولین اتومبیل های برقی بود که در انگلیس فروخته شد و یکی از سه مدل تقریباً یکسان توسعه یافته به همراه میتسوبیشی i-MiEV و سیتروئن C-Zero بود. … iOn در اواخر سال 2018 از فروش خارج شد ، زیرا دیگر واجد شرایط دریافت کمک هزینه پلاگین دولتی نبود.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

رنو زویی و توئیزی

با رنو زویی خودروی مفهومی که در سال 2009 رونمایی شد ، رنو ابراز تمایل کرد که به تحرک الکتریکی در مقیاس بزرگ متعهد باشد. این گروه اولین تولید کننده در اروپا بود که مدلی را طراحی کرد که کاملاً برای یک درایو کاملاً برقی طراحی شده است. از آن زمان ، رنو زویی در طول سه نسل متوالی خود توسعه و بهبود یافته است. در واقع زویی در نسخه آماده تولید خود در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2012 ارائه شد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

رنو توئیزی یک جریان الکتریکی کوچک است که دو نفر را در سلول مسافر باز خود حمل می کند و بیشتر شبیه چیزی است که از یک فیلم علمی تخیلی آینده نگرانه به نظر برسد تا چیزی که امروز می توانید در یک نمایشگاه بخرید.این ارزان ترین و کوچکترین مدل در محدوده اتومبیل های الکتریکی رنو است و در زیر سوپرمینی الکتریکی ZOE قرار دارد. اندازه آن واقعاً کوچک است و فقط 2.33 متر دماغه دم و 1.23 متر عرض دارد. در واقع این مدل به عنوان یک چهارچرخه طبقه بندی می شود – تلاقی بین موتور و ماشین – و مسافر پشت سر راننده پشت سر هم می نشیند.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

تسلا مدل اس

سدان مدل اس تسلا اولین خودرویی بود که در بازار انبوه اثبات کرد که وسایل نقلیه الکتریکی می توانند در هنگام رانندگی سرگرم کننده ، سازگار با محیط زیست ، مانند حمل و نقل روزمره و حتی برای سفرهای طولانی قابل استفاده باشند. مدل اس برای 2021 بسیار ارتقا یافته است.  مدل اس می تواند فقط با یک بار شارژ بین 348 تا 520 مایل حرکت کند و عملکرد شتاب عالی را ارائه دهد که با برخی از بهترین ابرخودروهای جهان رقیب است. تسلا اکنون مدل های عملی تر و مقرون به صرفه تری مانند مدل وای و سدان مدل 3 را به فروش می رساند ، اما مدل اس همچنان گل سرسبد این برند است.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

تسلا مدل ایکس

شاسی بلند مدل 2021 تسلا مدل ایکس که بر اساس مدل سدان نمادین این برند ساخته شده ، با درب های عقب لولای بالا خود را وا می دارد و با ظرفیت باتری دوربرد خود را تحت تأثیر قرار می دهد. دو موتور الکتریکی شتاب تمام چرخ محرک و عملکردی را برای خودرو فراهم می کنند. هندلینگ برای یک شاسی بلند با این اندازه نیز بسیار شگفت آور است. کاربرد اضافی ردیف سوم صندلی های اختیاری مدل ایکس باید مورد توجه خریداران خانواده محور قرار گیرد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

تسلا مدل 3

در میان گزینه های مقرون به صرفه تر در بازار وسایل نقلیه الکتریکی ، بدون شک 2021 تسلا مدل 3 یکی از بیشترین شناختن نام است. برخی از نشانه های سبک را از مدل اس و مدل ایکس این شرکت وام گرفته است ، اما با طراحی داخلی منحصر به فرد و سقف تمام شیشه ای راه خود را دنبال می کند. شتاب سریع است ، و شاسی مدل 3 نیز منحصر به فرد است – به خصوص مدل Performance ، که یک سیستم تعلیق ورزشی و حالت رانندگی در مسیر را دریافت می کند. اما خریداران خودرو برقی بیشتر از سرعت و هندلینگ به دامنه رانندگی علاقه مند هستند و مدل 3 نیز در آنجا ارائه می شود. مدل پایه طبق EPA حداکثر تا 263 مایل برد رانندگی را ارائه می دهد و مدل Long Range گران قیمت می تواند تا 353 شارژ را افزایش دهد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

تسلا مدل وای

نیروی حاصل از موتورهای الکتریکی دوگانه مدل Y بسیار زیاد است و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است (در حال حاضر) ، اما متوجه شدیم که بدنه بلندتر شاسی بلند عملکرد سریع شاسی مدل 3 را بهبود می بخشد. برد رانندگی با حداکثر برد حداکثر 316 مایل در هر بار شارژ عالی است. رقبای گران قیمت تری مانند آئودی e-tron و جگوار I-Pace بسیار کمتر ارائه می دهند. در حالی که فضای داخلی فاقد علائم رقبای غیر برقی مانند مرسدس بنز کلاس GLC یا ولوو XC60 است ، اگر کمی در لبه های آن ناهموار باشد ، هنوز هم نسبتاً راحت و کاربردی است.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

فولکس واگن ای-گلف

فولکس واگن ای-گلف 2019 با تمام جذابیت و بیشتر کاربردهای گلف معمولی ، ماشین الکتریکی فولکس واگن است و موتور کاملاً برقی را در یک بسته کوچک و زیبا ارائه می دهد. یک موتور الکتریکی 134 اسب بخار نیرو می دهد و از یک باتری 35.8 کیلووات ساعتی انرژی می گیرد. دامنه رانندگی EPA حدود 125 مایل را ارائه می دهد – عددی مناسب تا زمانی که فکر نکنید شورولت بولت برقی ، تسلا مدل 3 و هیوندای کونا الکتریک دو برابر برد با قیمت های مشابه ارائه می دهند. یک ظاهر بیرونی که بلافاصله آن را به عنوان خودرو برقی معرفی نمی کند ، ممکن است برای رانندگان درون گرا جذاب باشد و این چیزی است که نمی توان در مورد بولت یا تویوتا پریوس پرایم با ظاهری حواس پرت گفت. یک صندوق عقب بزرگ و کابین e-Golf آن را برای چهار بزرگسال کاملاً راحت تر و راحت تر می توانند برای مدت طولانی تری از دوام باتری e-Golf سوار کنند. همه این عوامل باعث می شود که فولکس واگن e-Golf 2019 بهترین وسیله نقلیه الکتریکی در کلاس جمع و جور باشد و 10 جایزه بهترین سال 2019 را از آن خود کند.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

فولکس واگن ای- آپ

نسخه کاملاً برقی فولکس واگن آپ بهترین ماشین شهری است که می توانید خریداری کنید. e-Up همچنین یکی از سه کلون اتومبیل شهری گروه فولکس واگن است . از سال 2013 که اولین بار e-Up را تولید شد تا کنون بسیار پیشرفته تر شده است. سپس با یک باتری 18.8 کیلووات ساعت و دامنه بهترین سناریوی 118 مایل – در آزمون NEDC قدیمی ، نتیجه گرفت.  ظرفیت باتری دو برابر شده و به مینی الکتریک برابر با 32.2 کیلووات ساعت رسیده و دامنه ادعا شده در محدوده بسیار خوش بینانه اما هنوز هم کمی تصور محدوده WLTP 161 مایل دور است.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

فولکس واگن ID.4

آنچه ما می دانیم 2021 ID.4 است که تابستان سال آینده در کانادا در دسترس خواهد بود و در نسخه های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک ارائه می شود که نمونه دوم 302 اسب بخار قدرت و صفر تا 100 کیلومتر در ساعت است. زمان کمتر از 6 ثانیه مدل دیفرانسیل عقب دارای 201 اسب بخار قدرت و زمان صفر تا 100 کیلومتر در ساعت چیزی کمتر از هشت ثانیه است. از نظر تر و تمیز ، دو مورد وجود دارد: بسته استاندارد و به اصطلاح Statement ، که مواردی مانند ماساژ و حافظه صندلی های جلویی چرمی ، سقف شیشه ای پانوراما ، درب عقب برقی و چرخ های آلیاژی 20 اینچی را به آن اضافه می کند.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

فولکس واگن ID.3

فولکس واگن ID.3 یک ماشین الکتریکی جمع و جور (نوع C) است که توسط فولکس واگن بر اساس پلت فرم MEB تولید شده است  و اولین مدل از شناسه. سری (طراحی هوشمند). این خودرو در 9 سپتامبر 2019 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت شناخته شد ، البته پس از اولین نمایش به عنوان I.D. ماشین مفهومی در نمایشگاه اتومبیل پاریس 2016. در واقع تحویل به مشتریان خرده فروشی از سپتامبر 2020 در آلمان آغاز شد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

XPENG مدل G3

Xpeng که به نام مدیر عامل شرکت و یکی از سرمایه گذاران اصلی نامگذاری شده است ، در حال حاضر از تولیدکننده قرارداد برای تولید G3 استفاده می کند. کیفیت ساخت قابل توجه است ، با صفحه مناسب در خارج و جعبه دستکش که به راحتی در داخل باز می شود ، در مورد محفظه مرکزی بین صندلی ها نیز صدق می کند. پلاستیک های نرم احساس بر روی سطوح داخلی که معمولاً لمس می شوند غالب هستند و همه چیز جامد احساس می شود. تقریباً همان چیزی که در داخل مدل 3 یافت می شود ، یک صفحه لمسی بزرگ (15.6 اینچ) بر داشبورد مسلط است ، اگرچه در مورد G3 ، این حالت عمودی است. با داشتن رابط کاربری به زبان چینی ، قضاوت در مورد عملکرد کامل دشوار بود ، اما عملکردها به طور منطقی گروه بندی می شوند و استفاده از آنها نسبتاً آسان به نظر می رسید. با کنترل های صوتی فعال شده از طریق دستیار AI ‘Xiao P’ ، رانندگان به ندرت نیاز به لمس صفحه دارند.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

XPENG مدل P7

به عنوان دومین مدل Xpeng بعد از G3 ، دامنه سدان جدید در مقایسه با G3 بهبود می یابد و سخت افزار Xpeng P7 از رانندگی خودکار در سطح L3 پشتیبانی می کند. نسخه رسمی اعلام کرد که اندازه Xpeng P7 بزرگتر از یک اتومبیل سایز متوسط است که دارای فاصله محوری برای وسایل نقلیه سایز متوسط تا بزرگ است. از نظر دوام باتری ، این شرکت گفت که “برد بسیار بهبود خواهد یافت”با برد 562 تا 706 کیلومتر (NEDC) ادعا کرد. Xpeng P7 اولین حضور خود را در نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2019 انجام داد. تحویل خودرو به مشتریان در 29 ژوئن 2020 آغاز شد.

انواع خودروهای برقی موجود در بازار ، مدل ها و برندهای مختلف ، تنوع بالایی

در ادامه جدولی از انواع برندها و ویژگی های خودروهای برقی به روز دنیا (به ترتیب حروف الفبا)  ارائه می شود.

 

کارخانه سازنده مدل حداکثر سرعت شتاب گنجایش(بزرگسال و کودک) زمان مورد نیاز شارژ باتری دامنه حرکتی اسمی زمان عرضه و فروش در بازار
آئودی آئودی ای-تورن 55 200 کیلومتر در ساعت (124 مایل در ساعت) 5.7 ثانیه 5 8.5 ساعت ، DC شارژ 150 کیلو وات 80 در 30 دقیقه 328 کیلومتر (204 مایل) (EPA) ، 433 کیلومتر (269 مایل) (WLTP) 2019

 

آئودی آئودی ای-تورن 50 190 کیلومتر در ساعت (118 مایل در ساعت) 6.8 ثانیه 5 6 ساعت ، DC شارژ 120 کیلو وات 80 in در 30 دقیقه 329 کیلومتر (204 مایل) (WLTP)
بی ام و آی 3 150 کیلومتر در ساعت (93 مایل در ساعت) 8 ثانیه 4 4 ساعت – 6 ساعت با واحد شارژ 240 ولت یا 30 – 40 دقیقه در ایستگاه های شارژ DC عمومی (هنگام شارژ از 0 تا 80٪) 246 کیلومتر (153 مایل) MY 2019 (120 A · ساعت) (EPA) 183 کیلومتر (114 مایل) MY 2017/18 (94 A · ساعت) (EPA)

130 کیلومتر (81 مایل) MY 2014/17 (60 ساعت · ساعت) (EPA)

در اروپا در سال 2013 و در سال 2014 در ایالات متحده وارد بازار شد.

گزینه افزایش دهنده برد بنزینی با افزایش برد تا 240 کیلومتر (150 مایل) (درجه EPA) در دسترس است.

با شروع مدل مدل 2017 ، که در ژوئیه 2016 منتشر شد ، دو گزینه باتری 94 آمپر · ساعت و 60 آمپر ساعت وجود دارد. برای مدل سال 2019 ، باتری بزرگتر 120 آمپر ساعت تنها گزینه شد و Range Extender در برخی از بازارها متوقف شد

شورولت خودرو برقی بولت 150 کیلومتر در ساعت (93 مایل در ساعت) (سرعت محدود) 6.5 ثانیه 5 383 کیلومتر (238 مایل) تولید در اکتبر 2016 آغاز شد ، تحویل در اواخر سال 2016 آغاز شد
سیتروئن c-صفر 130 کیلومتر در ساعت (81 مایل در ساعت) 15.9 ثانیه 4 7 ساعت هنگام شارژ از خانه ؛ 30 دقیقه هنگام شارژ از سیستم شارژر سریع 150 کیلومتر (93 مایل) نام تجاری جدید میتسوبیشی i-MiEV ؛ از سال 2010 در اروپا موجود است
فورد

 

فورد فوکوس الکتریکی 135 کیلومتر در ساعت (84 مایل در ساعت)

 

5 5.5 ساعت برای مدل 2017 با استفاده از ایستگاه شارژ SAE J1772-2009 که از یک سوکت 240 ولت استاندارد تغذیه می شود برد مجاز EPA مدل 2017 185 کیلومتر (115 مایل) است 2011–2018
فورد فورد موستانگ Mach-E 129 کیلومتر در ساعت (80 مایل در ساعت) 10 ثانیه 5 2.5 ساعت در 220 ولت (15-90٪) برد مجاز EPA 161 کیلومتر (100 مایل) است 2015 – تاکنون
هوندا Clarity Electric 7.7 ثانیه 143 کیلومتر (89 مایل) فقط برای اجاره ، در برخی از ایالات ایالات متحده از سال 2017 تا 2020.
هیوندای Ionic Electric 165 کیلومتر در ساعت (103 مایل در ساعت) 9.9 ثانیه 4 پریز داخلی (220 ولت / 12 آمپر): 16 ساعت

شارژر نوع 2 (3.6 کیلووات): 11.5 ساعت

شارژر نوع 2 (22 کیلووات): 6 ساعت

شارژر CCS نوع 2 (50 کیلووات): 57 دقیقه

شارژر CCS نوع 2 (100 کیلووات): 54 دقیقه

311 کیلومتر (193 مایل) (WLTP)

270 کیلومتر (170 مایل) (EPA)

تولید در اواخر سال 2016 آغاز شد و فروش آن در سال 2017 آغاز شد
هیوندای Kona Electric 167 کیلومتر در ساعت (104 مایل در ساعت) 6.4 ثانیه 5 470 کیلومتر (292 مایل) (WLTP) ارائه شده در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2018 ، فروش از تابستان 2018 آغاز می شود
جگوار لندرور جگوار I-Pace 200 کیلومتر در ساعت (124 مایل در ساعت) ، از نظر الکترونیکی محدود است 4.8 ثانیه 5 350 کیلومتر (215 مایل) (EPA) 2018
کیا Soul EV 145 کیلومتر در ساعت (90 مایل در ساعت) 11.2 ثانیه 5 5-5 ساعت (208 ولت – 6.6 کیلووات: 4 ساعت و 50 دقیقه ، 240 ولت – 6.6 کیلووات: 4 ساعت 10 دقیقه.) نوع 3: 33 دقیقه تا 80٪. نوع 1: حداکثر تا 24 ساعت (2016،2017) 150 کیلومتر (93 مایل)

(2018) 179 کیلومتر (111 مایل)

(2020) 391 کیلومتر (243 مایل)

2014
کیا e-Niro 167 کیلومتر در ساعت (104 مایل در ساعت) 7.8 ثانیه 5 455 کیلومتر (283 مایل) (WLTP) ?
مرسدس بنز درایو برقی کلاس B 160 کیلومتر در ساعت (99 مایل در ساعت) 7.9 ثانیه 5 9 ساعت هنگام شارژ از خروجی 220/240 ولت ؛ 2.4 ساعت از 400 ولت 200 کیلومتر (124 مایل) 2015
مرسدس بنز EQC 180 کیلومتر در ساعت (112 مایل در ساعت) 4.9 ثانیه 5 12 ساعت 354 کیلومتر (220 مایل) 2019
جنرال موتور ZS EV 140 کیلومتر در ساعت (87 مایل در ساعت) 8.2 ثانیه 5 7.45 ساعت 263 کیلومتر (163 مایل) (WLTP) 2018
میتسوبیشی i-MiEV 130 km/h (81 mph) 4 بسته به نوع برق ، 7 تا 14 ساعت هنگام شارژ از خانه ، 30 دقیقه هنگام شارژ از سیستم شارژر سریع (80٪ شارژ) 170 کیلومتر (106 مایل) در ژوئیه 2009 برای مشتریان ناوگان در ژاپن منتشر شد. در ژاپن ، هنگ کنگ ، استرالیا ، اروپا ، ایالات متحده ، کانادا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین موجود است.

از ژوئن 2016 و با در نظر گرفتن همه انواع i-MiEV ، از جمله پژو iOn و سیتروئن C-Zero اصلاح شده در اروپا ، از سال 2009 تاکنون حدود 37600 دستگاه در سراسر جهان فروخته شده

نیسان Leaf 150 کیلومتر در ساعت (93 مایل در ساعت) 5 در صورت شارژ از خروجی 110/120 ولت تا 20 ساعت ؛ 8 ساعت هنگام شارژ از خروجی 220 / 240V ؛ 30 دقیقه با شارژ سریع 440 ولت (تا 80٪ ظرفیت باتری) 252 کیلومتر (157 مایل) با باتری 40 کیلووات ساعت

200 کیلومتر (120 مایل) (NEDC)

در دسامبر 2010 در ایالات متحده و ژاپن منتشر شد ، در 46 کشور موجود است. Leaf با فروش جهانی بیش از 250،000 دستگاه تا دسامبر 2016 ، پرفروش ترین ماشین الکتریکی تاریخ است. LEAF های 2016 دارای یک باتری 40 کیلووات ساعتی اختیاری هستند.
پژو i0n 130 کیلومتر در ساعت (81 مایل در ساعت) 15.9 ثانیه 4 7 ساعت هنگام شارژ از خانه ؛ 30 دقیقه هنگام شارژ از سیستم شارژر سریع 150 کیلومتر (93 مایل) نام تجاری جدید میتسوبیشی i-MiEV ؛ از سال 2010 در اروپا موجود است
رنو زویی 135 کیلومتر در ساعت (84 مایل در ساعت) 13.5 ثانیه 5 شش تا نه ساعت با 3.7 کیلووات ، 30 دقیقه با 43 کیلووات (80٪) باتری 400 کیلومتر (250 مایل) 41 کیلووات ساعت

باتری 210 کیلومتر (130 مایل) 22 کیلووات ساعت

در دسامبر 2012 در فرانسه منتشر شد. فروش انباشته جهانی در پایان سال 2018 بالغ بر 130،000 دستگاه بود.
رنو توئیزی 80 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) (نسخه 80 شهری) 2 3.5 ساعت 100 کیلومتر (62 مایل) از مارس 2012. موجود در اروپا.

از ژوئن 2016 ، فروش جهانی در کل 17873 واحد بود که بیشتر در اروپا بود.

تسلا مدل اس 250 کیلومتر در ساعت (160 مایل در ساعت) 3.8 ثانیه 5+2 8 ساعت با شارژ در منزل 50 دقیقه، در 20 دقیقه باTesla Supercharger 610 کیلومتر (379 مایل) (WLTP)

629 کیلومتر (391 مایل) (EPA)

اولین بار در ژوئن 2012 در ایالات متحده منتشر شد.
تسلا مدل ایکس 250 کیلومتر در ساعت (160 مایل در ساعت) 2.8 ثانیه  

5-7

8 ساعت با شارژ در منزل 50 در 20 دقیقه با Tesla Supercharger 487 کیلومتر (303 مایل) (WLTP) 491 کیلومتر (305 مایل) (EPA) اولین بار در سپتامبر 2015 در ایالات متحده منتشر شد
تسلا مدل 3 225 کیلومتر در ساعت (140 مایل در ساعت) 5.6 ثانیه 5 7.3 ساعت با 100٪ ، 14 ~ در ساعت با شارژر خانگی ، 50٪ در 30 ~ دقیقه با  Supercharger  Tesla 409 کیلومتر (254 مایل) (WLTP)

400 کیلومتر (250 مایل) (EPA)

2017
تسلا مدل وای 241 کیلومتر در ساعت (150 مایل در ساعت) 3.7 ثانیه 5-7 7.3 ساعت با 100٪ ، 14 ~ در ساعت با شارژر خانگی ، 50٪ در 30 ~ از Tesla Supercharger 480 km (298 mi) (WLTP)

507 km (315 mi) (EPA)

در آمریکا در 13 مارس 2020 منتشر شد
فولکس واگن e-Golf 150 کیلومتر در ساعت (93 مایل در ساعت) 9.6 ثانیه 5 SE و SEL Premium در کمتر از 6 ساعت در یک ایستگاه شارژ 240 ولت. اختیاری (استاندارد در SEL Premium) شارژ سریع DC تا 80٪ در 1 ساعت در ایستگاه شارژ سریع DC 232 کیلومتر (144 مایل) در مارس 2014 در اروپا منتشر شد. مدل به روز شده با سیستم جدید مدیریت باتری در ژوئیه 2017 در اروپا منتشر شد.
فولکس واگن e-up 130 کیلومتر در ساعت (81 مایل در ساعت) 11.9 ثانیه 4 زمان شارژ AC 2.3 KW 100٪ SOC: 16:12

زمان شارژ DC 40 KW 80٪ SOC: 01:00

256 کیلومتر (159 مایل) (WLTP) در سال 2019 به روز شده است
فولکس واگن

 

ID.4 160 کیلومتر در ساعت (100 مایل در ساعت) 5 400 کیلومتر (250 مایل) (EPA ، آمریکای شمالی)

500 کیلومتر (310 مایل) (اروپا)

2020 – اکنون
فولکس واگن ID.3 160 کیلومتر در ساعت (100 مایل در ساعت) 4 550 کیلومتر (340 مایل) (WLTP) 2019 – حال
Xpeng G3 170 کیلومتر در ساعت (110 مایل در ساعت) 8.6 ثانیه 5 زمان شارژ DC (30٪ تا r80٪): 30 دقیقه زمان شارژ AC (30٪ تا 80٪): 5.5 ساعت 520 کیلومتر (323 مایل) (NEDC) نامشخص
Xpeng P7 170 کیلومتر در ساعت (110 مایل در ساعت) 6.7 ثانیه 5 زمان شارژ DC (شارژ 30٪ تا 80٪): 31 دقیقه

زمان شارژ AC (شارژ 30٪ تا 80٪): 6.5 ساعت

زمان شارژ برقی سه فاز (شارژ 30٪ تا 80٪): 4.2 ساعت

656 کیلومتر (408 مایل) (NEDC) نامشخص

 

 

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس