تغییر استراتژی
“مرسدس بنز” و “ب ام و” در تلاشند تا میزان انتشار CO2 را برای رسیدن به اهداف سختگیرانه امسال اتحادیه اروپا، طیف گستردهای از افزونه جدید هیبریدها را اضافه کنند. هر دو شرکت گفتهاند که قرار دادن نسخههای افزونه هیبریدی در مدل های بیشتری از این دو تولیدی به کاهش 20 درصدی تولید کربن در سال جاری کمک مینماید.
LMC Automotive، شرکت تحلیلگر اتوموتیو، پیشبینی کرده که هیبریدهای پلاگین فروش بیشتری از خودروهای برقی در اروپا داشته باشد.
بر اساس پیشبینی LMC، فروش خودروهای برقی هیبریدی (PHEVs) در سال جاری از 198.853 دستگاه در سال 2019 در اروپا به عدد 717.00 دستگاه صعود کند. این نشان دهنده سهم بازار 4 درصدی است. بر اساس گفتههای LMC، ثبت نام برای خودروهای برقی، بر اساس افزایش فروش به 652.000 دستگاه از 365.372 در سال 2019، صعود سهم بازار 3.6 درصدی را کسب میکند.
ممکن است این روند را به عنوان عقب گردی برای شرکت “بامو” و “مرسدس” (و دیگر تولیدکنندگان) از انتقالی بزرگ به خودروهای برقی و به افزونه هیبریدها با موتورهای احترافی تلقی کنید. اگر چنین تصور میکنید، “ابر اعتبارها (Supercredits)” را سرزنش کنید.
طبق قوانین اتحادیه اروپا، PHEV هایی که قابلیت انتشار CO2 به زیر 50 گرم در هر کیلومتر را داشته باشند میتوانند جبران انتشار بالای CO2 در ماشینهای دیگر باشند. این ابر اعتبارها تا سال 2023 میلادی در جای خود قرار خواهند گرفت.
شرکت مهندسی آلمان FEV، سال گذشته به خبرگزاری اتوموتیو گفت: استفاده از رانشگر افزونه هیبرید با باتری که بتواند ابررساناها را دریافت کند هزینه بیشتری نسبت به خودروی برقی کوچک 32 کیلووات/ساعت میبرد. بنابراین، خودروسازان در حال محاسبهای هستند تا بتوانند فروش خودروها با افزونه هیبرید را از خودروهای برقی آسانتر سازند. و آنها همچنین بر این امر واقف هستند که؛ هزینه اضافی ساخت یک افزونه هیبرید از پرداخت جریمه به صرفهتر است.
شرکت مشاوره PA گفت: اگر “دِیملر” و “بامو” انتشار CO2 را در تولیداتشان از میزان موجود کاهش ندهند، ممکن است با جریمههایی به ترتیب 997 میلیون یورو و 754 میلیون یورویی مواجه شوند.
بنابر گزارشهای اتوموتیو، مرسدس بنز نسخه جدید افزونه هیبرید را به ترکیب کامپکتهای کلاس C و سدانهای سایز متوسط و واگنهای کلاس E اضافه میکند. در اروپا، این رانشگرهای افزونه هیبرید در خودروهای کوچکتر کلاس A و B در حال استفاده هستند. پیشبینی میشود مرسدس بتواند تا پایان سال جاری 2020 بیش از 20 نوع افزونه هیبرید را برای فروش ارائه نماید.
فرمول برای افزونه هیبرید خودروهای کوچک شامل: ترکیب موتور بنزینی 1.3 لیتری، یک موتور الکتریکی 75 کیلو واتی و یک بسته باتری 15.6 کیلووات بر ساعت است. این فرمول در مدلهای کوپه و واگن CLA مرسدس بنز و کراس اُوِر GLA آن رونمایی خواهد شد.
هفت نسخه افزونه هیبریدی جدید مرسدس بنز کلاس E از جمله نمونههای ترکیبی باتری با بنزین و دیزل در بازار ارائه خواهد شد.
در همین حال، “بامو” انواع دستگاههای افزونه هیبریدی خود را در دوچرخهها و تمام چرخهای واگن سری 3 تورینگ خود گسترش خواهد داد. مدلهای دیگری از قبیل: مدل هیبرید پلاگین سدان 330e موجود، و همچنین مدلهای هیبرید پلاگین نسخههای Compact SUV X1, X2.
سری 3 افزونه هیبریدهای بامو 2020 در آمریکا، اندازه باتری خود را از بسته 7.2 کیلووات در ساعت به 12 کیلووات در ساعت ارتقا میدهد. انتظار میرود که با این اقدام دامنه تمام الکتریکی خود را دو برابر یعنی تا حدود 25 مایل افزایش دهد.
تفسیر Elektrek:
ماه گذشته، مدیر عامل دیملر، اولا کلنیوس، اعلام نمود که رسیدن به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانهای اروپا در سال 2020 و 2021 با قوانین سختگیرانه آن چالشی سخت خواهد بود. واضح است که دیملر، که وسایل نقلیه مرسدس بنز میفروشد، در پاسخ بهاین چالش، مدل های بیشتر افزونههای هیبریدی و هیبریدهای معمولی (از جمله هیبریدهای خفیف/ضعیف تر) را اضافه میکند.
کلنیوس گفت: “ما تا رسیدن به این اهداف راه درازی در پیشرو داشته و قصد داریم تا پایان سال 2020 فروش هیبریدهای معمولی را دو برابر کنیم و سهم xEV (افزونه وسیلههای نقلیه) را چهار برابر.
در همین حال، بامو در حال استفاده از خط تولیدی انعطافپذیر است تا بتواند خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و احتراق داخلی را در یک خط، تولید و مونتاژ کند. این استراتژی با دیملر، فولکس واگن و جنرال موتورز که در حال راهاندازی کارخانه و سیستم عاملهای مخصوص EV هستند، مغایر است.
صرف نظر از استراتژی خط تولید، آنچه که این علاقه و تغییر خط تولید به افزونه هیبریدها نشان میدهد این است که: “بامو” و “دیملر” ضرورت و یا چیزی خارقالعاده و جادویی در خودروهای برقی خالص نمیبینند. این شرکتها تصمیمات تجاری خود را برای تطابق با قوانین و فقط به میزان مورد قبول و نیاز قانون، اخذ میکنند. در غیر این صورت، آنها منتظر کاهش قیمت باتریها تا حد مشخص و یا فروکش کردن تب خودروهای الکترونیکی با افزونه هیبریدی ابر اعتبار (Supervcredits PHEVs) تا سال 2023 خواهند ماند.
بدون دیدگاه