بررسی هزینه های مالکیت خود رو برقی


بررسی هزینه های مالکیت خود رو برقی

بررسی هزینه های مالکیت خود رو برقی ، یک مطالعه جدید هزینه مالکیت خودرو را تجزیه می کند. در اینجا نحوه عملکرد EV ها مشاهده شده است.

یک مطالعه جدید از آزمایشگاه ملی آرگون وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) جامع ترین نتایج را در مورد هزینه های مالکیت و کارکرد انواع مختلف خودروها و تفاوت هزینه ها بر اساس پیشرانه ارائه می دهد.

این مطالعه با عنوان “هزینه کل جامع تعیین مالکیت برای وسایل نقلیه با کلاس های اندازه مختلف و نیروگاه های قدرت” نام گذاری شده است.

عوامل در نظر گرفته شده
محققان برای محاسبه کل هزینه مالکیت موارد زیر را در نظر گرفتند:
  1. هزینه خرید خودرو
  2. استهلاک
  3. تامین مالی و هزینه سوخت
  4. هزینه های مربوط به بیمه (جدید)
  5. تعمیر و نگهداری (جدید)
  6. مالیات و عوارض (جدید)مقایسه هزینه های خودرو برقی

 

این گزارش شامل خودروهای زیر است:
وسایل نقلیه مسافربری سبک: سدان های جمع و جور و متوسط ، وسایل نقلیه کوچک و بزرگ ورزشی ، و وانت
وسایل نقلیه تجاری متوسط و سنگین: نیمه تراکتور. وانت ها و وانت های متوسط ؛ اتوبوس های ترانزیتی ؛ جعبه ، کامیون های هوایی و کمپرسی ؛ کامیون های زباله
همچنین به پیشرانه های زیر نیز توجه شده است:
  • موتور احتراق داخلی
  • خودروی برقی هیبریدی
  • خودروی برقی هیبریدی پلاگین
  • خودروی برقی پیل سوختی
  • وسیله نقلیه برقیانواع هزینه های مالکیت وسایل نقلیه الکتریکی
یافته های مطالعه (خودروهای برقی به صورت برجسته)
این مطالعه نشان داد که هزینه های نگهداری خودروهای برقی باتری 40 درصد کمتر از خودروهای ICE است.

به طور کلی ، خودروهای برقی هیبریدی در حال حاضر کم هزینه ترین پیشرانه هستند. با این حال ، با کاهش قیمت باتری ، خودروهای برقی باتری به برابری هزینه می رسند و با کاهش قیمت هیدروژن ، خودروهای برقی پیل سوختی هیدروژنی با خودروهای معمولی برابری هزینه خواهند داشت.

دیوید گولک ، تحلیلگر انرژی و محیط زیست در Argonne و نویسنده این مطالعه ، گفت:

عدم قطعیت این که چقدر سریع این هزینه ها کاهش می یابد وجود دارد ، اما این فناوری در مسیر درستی قرار گرفته است.

ا توجه به آزمایشگاه ملی Argonne ، سایر یافته های قابل توجه شامل موارد زیر است (و یافته های خودروهای برقی به صورت برجسته در نظر گرفته شده است):

سایر یافته های قابل توجه عبارتند از: کاهش سرعت خودروها نسبت به کامیون های سبک و وسایل نقلیه الکتریکی قدیمی تر نسبت به خودروهای برقی جدیدتر.

هزینه های بیمه خودروهای سبک برای قوای محرکه مختلف قابل مقایسه است و اندازه و حرفه خودرو هر دو بر هزینه های ناشی از بیمه وسایل نقلیه تجاری متوسط ​​یا سنگین تأثیر می گذارد.

مالیات و عوارض خودروهای سبک در انواع پیشرانه و کلاس های اندازه قابل مقایسه است ، هرچند هزینه های ثبت نام خودروهای سوخت جایگزین در بسیاری از ایالت ها به مراتب بیشتر است.

بسیاری از تریلرهای تراکتور الکتریکی تحت تاثیر وزن اضافی باتری قرار می گیرند و ظرفیت بار موجود را کاهش می دهند و این هزینه می تواند قابل توجه باشد.

شارژ خودروهای برقی برای وسایل نقلیه تجاری می تواند زمان بر باشد. اگر این هزینه به صورت ساعتی پرداخت شود ، نیروی کار می تواند باعث شود این هزینه بر کل مالکیت غالب شود.

نیمه تراکتورهای برقی باتری دوربرد که امروزه به دلیل باتری های گران قیمت گران ترین هستند ، با کاهش قیمت باتری در سال 2035 به کم هزینه ترین قوای محرکه تبدیل خواهند شد.

برای خودروهای تحویل محلی مانند کامیون کلاس 4 ، خودروی برقی باتری کمترین هزینه در سال 2025 است ، سال پایه برای مدل سازی مطالعه.

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس