شرکت رایت الکتریک (Wright Electric) در شهر لس آنجلس مستقر است. این شرکت با راهاندازی خط تولید و توسعه پیشرانه برقی برای صنعت هوانوردی انقلاب شگرفی ایجاد نموده است. هواپیمای تجاری Wright 1 با قابلیت حمل 186 مسافر توسط 10 الی 14 پیشرانه الکتریکی از جمله آنهاست.
طبق تحقیقات شورای بینالمللی حمل و نقل پاک ممکن است انتشار گازهای صنعت هوانوردی بیش از تخمین سازمان ملل باشد. بر این اساس، احتمال سه برابر شدن انتشتار CO2 تا 2050 ممکن است 1/5 برابر سریعتر به وقوع بپیوندد. از اینرو، استفاده از هواپیماهای تمام برقی و پیشرانه الکتریکی کمک شایانی به کاهش این آلایندهها خواهد نمود.
در این رابطه، جف ِانگلِر مدیرعامل رایت الکتریک به برخی از سؤالات پاسخ داد؛
چه مدت است که روی رایت 1 کار میکنید و چه زمانی به مرحله آزمایش میرسد؟
در اواخر ماه ژانویه برنامه توسعه موتور رایت 1 اعلام شد. آزمایش زمینی این پیشرانه در سال 2021 و پرواز در سال 2023 انجام خواهد شد. همچنین برنامه توسعه بعدی، ساخت هواپیمای کوتاه برد است. اما نقطه مشترک هر دو هواپیما آزمایشهای آیرودینامیکی بدنه است که خود به طراحی پیشرانه کمک میکند. در نهایت انتظار میرود ناوگان رایت در سال 2030 وارد خطوط هوایی شود.
مواد شیمیایی اسفتاده شده در باتری و ظرفیت ذخیره سازی چه خواهد بود؟
مواد تشکیل دهنده باتری برای پیشرانه هنوز انتخاب نشده است ولی در حال کار روی لیتیوم یون و لیتیوم گوگرد هستیم. همچنین وزن آن تقریباً برابر با وزن سوخت هواپیما با ظرفیت باک کامل است.
برد هر هواپیما چه مقدار خواهد بود؟
هدف ما برای پیشرانه رایت 1 بردی برابر با 1000 مایل (حدود 1،610 کیلومتر) است.
مدت زمان شارژ باتری چقدر است؟
باتریها در ترمینالهای مسافری تعویض خواهند شد که حدود 20 دقیقه زمان میبرد. همچنین شارژرهای رایت در حال طراحی هستند.
آیا از بدنه هواپیماهای موجود امروزی استفاده می کنید یا کاملاً این هواپیما ساخت رایت خواهد بود؟
رایت بدنه و کابین خود را که شبیه یک هواپیمای معمولی با اصلاحاتی در آیرودینامیک است تولید خواهد نمود.
بدون دیدگاه