قطار بولت ، نخستین قطار پر سرعت ژاپنی خود پیشران با باتری لیتیومی

قطار ، ژاپن ، لیتیوم یون ، باتری ، راه آهن

در خلاصه امروز انرژی سبز

  • قطار جدید پرسرعت ژاپنی ، با سیستم خود پیشران باتری لیتیوم یونی ، یکی از سریع‌ترین قطارهای جهان است.
  • بانک توسعه دولت بریتانیا به احتمال بسیار بالا تأمین اعتبار سوخت‌های فسیلی خارج از کشور را پایان می‌دهد.
  • اتحاد زیرساخت سیستم شارژ خودروی الکتریکی ، ChargeUp Europe، هفتمین عضو خود را نیز پذیرفت، ارائه دهنده نرم‌افزار eMobility، به نام To.Be اتریش.

قطار جدید گلوله‌ای (Bullet Train) ژاپن

شرکت راه‌‌آهن مرکزی ژاپن روز چهارشنبه عملیات تجاری قطار گلوله N700S خود را در خط توکائو شینکانسن بین توکیو و شین اوساکا آغاز کرد. این اولین قطار گلوله کاملاً بازسازی شده در 13 سال اخیر است. این قطار الکتریکی می‌تواند تا 360 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و همین امر آن را به یکی از پرسرعت‌ترین قطارهای جهان تبدیل می‌کند، اما سرعت عملیاتی آن 285 کیلومتر در ساعت است (که با این محدوده سرعت هم از رده پرسرعت‌ترین قطارها کنار نخواهد رفت).

قطار N700S دارای سیستم تعلیق فعال جدیدی است که به جذب نوسانات حرکتی قطار کمک می‌کند.

قطار ، ژاپن ، لیتیوم یون ، باتری ، راه آهن

این قطار همچنین دارای اولین سیستم پیشرانه شخصی باتری لیتیوم یونی در جهان است که در زمان قطعی برق فعال می‌شود تا قطار را به نزدیک‌ترین ایستگاه با سرعت کم‌تر از پیش برساند. طبق اعلام راه‌آهن ژاپن، این قطار 16 واگن N700S، زیر 4 واگن خود باتری‌های لیتیوم یونی را حمل می‌کند. این ویژگی خاص در صورت وقوع قاجعه طبیعی مانند زلزله در مناطق پرخطر، بسیار نجات بخش عمل می‌کند.

تعداد قطارهای N700S بهره برداری شده در ژاپن از 4 عدد ( سال 2020) به 40 عدد (در سال 2022) افزایش پیدا خواهد کرد.

قطار ، ژاپن ، لیتیوم یون ، باتری ، راه آهن

بریتانیا دیگر برای سوخت‌های فسیلی خارج از کشور تأمین بودجه نمی‌کند.

گروه مالی CDC، مؤسسه مالی توسعه دولت بریتانیا، تأمین مالی سوخت‌های فسیلی در خارج از کشور را پایان می‌دهد. این مؤسسه می‌گوید که این شرکت فقط در شرکت‌هایی که مطابق با توافق پاریس عمل کنند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

گروه مالی CDC تقریبا یم سوم از هزینه‌های خود را برای صرف در امور اقلیمی مشخص کرد. روزنامه گاردین در ان خصوص گفت:

سرمایه‌گذار دولتی که از بخش‌های اشتغال زایی در آفریقا و جنوب آسیا پشتیبانی می‌کند ، تأمین اعتبار و نقدینگی برای معادن زغال سنگ و تولید نفت و گاز و همچنین نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های جدید یا موجود که از زغال سنگ یا نفت سنگین استفاده می‌کنند ، پایان خواهد داد.

هنگامی که انگلستان توافق نامه پاریس را امضا كرد ، و زمانی‌که مشخص شد شرکت مالی CDC بیش از 3 میلیارد پوند پول عمومی (دولتی) را برای پروژه‌‌های آلاینده در خارج از كشور هزینه کرده است، این شرکت تحت فشار عظیمی قرار گرفت.

البته که این حرکتی بسیار مثبت است، زیرا مطمئنا برای بریتانیا منطقی نیست که هم‌زمان انتشار آلاینده‌های خود را کاهش دهد و پروژه‌های آلاینده در خارج از مرزهای خود را تأمین مالی کند. با این‌که گروه‌های دوست‌دار محیط زیستی می‌خواهند که گروه CDC فقط در انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند، اجازه سرمایه گذاری در گازهای طبیعی نادر را دارند. روزنامه گاردین ادامه می‌دهد:

یک گزارش تازه درباره انرژی در آفریقا توسط آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هشدار داده است که در کنار افزایش سرمایه گذاری‌ها بر روی انرژی تجدید پذیر ، نیاز به سرمایه گذاری جدید در تولید نیرو از گاز می باشد – اما تأثیر آن بر انتشار آلاینده‌های جهانی آب و هوا ناچیز خواهد بود.

هفتمین عضو اتحاد زیرساخت سیستم شارژ خودروی الکتریکی اروپا، ChargeUp

ChargeUp Europe ، مستقر در بروکسل ، اتحادی است که نماینده بخش زیرساخت‌های شارژ EV است. این نمایندگی، نشان‌گر بیش از 160.000 نقطه شارژ در هر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است.

Allego و chargepoint اعضای بنیان‌گذار این اتحادیه توسط Greenway به یکدیگر پیوستند و اتحادیه شکل گرفت، Fastned و Evway نیز توسط Route220 به این اتحادیه پیوستند. و امروز، این اتحادیه عضو هفتم خود کمپانی اتریشی Has.To.Be را معرفی می‌کند.

شرکت Has.To.Be در سال 2013 میلادی ( 1392 شمسی) تأسیس شد و یک ارائه دهنده نرم‌افزار eMobility ایست که امور مدیریتی ایستگاه‌های شارژ را انجام می‌دهد. این به عنوان یک ارائه دهنده راه حل کامل برای مشتریان B2B (مشتریان بنگاه به بنگاه) عمل می کند.

شرکت Has.To.Be در هر 27 کشور اروپا فعال است؛ با بیش از 25،000 ایستگاه شارژ مستقیم متصل از طریق be.ENERGISED، و یک شبکه رومینگ با بیش از 175،000 نقطه شارژ در دسترس عموم برای مشتریان ارائه دهنده خدمات مدیریت شده.

مارتین کلِسنِر، مدیر عامل Has.To.Be گفت:

ما از پیوستن به ChargeUp بسیار خرسندیم. دیدگاه Has.To.Be برای پویایی خنثی اقلیمی و تعهد ما برای همکاری با دیگران در این صنعت (نیروی سبز/تمیز) برای تسریع در رشد خودروهای الکتریکی، به خوبی با اهداف و ارزش‌های ChargeUp مطابقت می‌کند. ما امیدواریم که در این بازه زمانی مهم بتوانیم با ChargeUp به عنوان یک دپارتمان همکاری کنیم تا از توسعه بازار EV و انتقال به تحرک پایدار اطمینان حاصل کنیم.

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس