آمار شارژ فورد موستانگ Mach-E به اندازه کافی رقابتی به نظر می‌رسد

فورد ، موستانگ Mach-E ، آئودی ، جگوار ، خودرو

فورد زمان شارژ شاسی‌بلندهای برقی موستانگ Mach-E را در بازار به روز رسانی کرد.

در این به روز رسانی شارژر سریع DC نیز مطرح شد، و خبر جالب و خوبی که منتشر شد این است که فورد در حال پیشرفت سیستم شارژ سریع خود است.

فورد ادعا می‌کند که مدل Mach-E  تنها در 10 دقیقه 61 مایل (98 کیلومتر) از پیمایش خود را باز می‌یابد. این رقم پیشرفت 30 درصدی را نسبت به عددی که پاییز پارسال اعلام شد، نشان می‌دهد: بازیابی 47 مایل (75 کیلومتر) پیمایش تنها در 10 دقیقه.

فورد ، موستانگ Mach-E ، آئودی ، جگوار ، خودرو

فورد موستانگ مدل Mach-E 2021

البته این آمار مربوط به نسخه درایو چرخ عقب با دامنه گسترده باتری 98.7 کیلووات بر ساعت می‌باشد. نسخه درایو تمام چرخ با دامنه گسترده می‌تواند برابر با 52 مایل ( 83 کیلومتر ) باشد، و هر دو مدل می‌توانند در عرض 45 دقیقه از 10% شارژ به 80% برسند که تحسین برانگیز است.

اما اگر ظرفیت دامنه باتری 75.7 کیلووات بر ساعت باشد؛ نسخه درایو چرخ عقب، زمان بار شارژ در 46 مایلی و در نسخه تمام درایو، زمان بار شارژ در 42 مایلی ( 67 کیلومتر) اتفاق می‌افتد و در هر دو نسخه زمان تقریبی شارژ از 10 تا 80%، 38 دقیقه می‌باشد.

در مجموع با این رکورد شارژ، خودرو مدل Mach-E در رده خودروهایی مانند آئودی E-Tron و جگوار I-Pace قرار می‌گیرد، اما فراموش نکنید که تسلا در این لیگ نیست؛ تسلا به رونمایی مدل 3 و مدل Y خود، لیگ جدیدی از رقابت را نشان داد. این دو مدل قادر هستند در 5 دقیقه با ایستگاه‌های سوپر شارژ V3، تا 75 مایل (120 کیلومتر) ظرفیت را به دست آورند.

فورد ، موستانگ Mach-E ، آئودی ، جگوار ، خودرو

یکی از مهندسین خودروسازی فورد داخل خودرو موستانگ Mach-E

اگرچه فورد توضیحات بیشتری در خصوص انتقال پرسرعت الکترون‌ها ارائه نداد، اما به مجله آنلایت greencarreport اعلام کرد که اعداد اعلام شده برای زمیانی است که خودرو به شارژر DC 150 کیلووات وصل بوده است. بنا بر اطلاعاتی که پیشت‌تر از فورد به دست ما رسیده، تقریبا تمام مدل‌ها می‌توانند در 150 کیلووات شارژ شوند به غیر از چند مدل اولیه که نهایتا می‌توانند به شارژر 115 کیلوواتی متصل باشند.

خودرو I-pace می‌تواند نهایت تا 100 کیلووات شارژ دریافت کند، اما در طول مدت شارژ می‌تواند بدون نیاز به نواسان همان 100 کیلووات را دریافت کند؛ E-tron نیز می‌تواند طیف‌های مختلف تا 150 کیلووات را دریافت کند ( گاها دیده شده که با ترفیع سخت افزاری تا 155 کیلووات را نیز دریافت می‌کند.)

تمام وسیله‌های نقلیه الکتریکی فورد ، که شامل تمام نسخه های Mach-E است ، با یک شارژر موبایل فورد همراه خواهد بود که وقتی به یک پریز 240 ولت وصل شود ، می تواند 21 مایل (33 کیلومتر) در هر ساعت شارژ را اضافه کند. و فورد همچنین یک شارژر دیواری 48 آمپر دارد که امکان اضافه کردن 30 مایل (48 کیلومتر) در ساعت را خواهد داشت.

فورد ، موستانگ Mach-E ، آئودی ، جگوار ، خودرو

صندوق واقع در جلو خودرو فورد موستانگ Mach-E

اگرچه که اوایل سال، پتانسیل رانندگی پشت به پشت ( Tailgating ) Mach-E به اندازه‌ای که باید قوی به نظر نرسید، اما هر خودروی الکتریکی که نام فورد موستانگ را داشته باشد، به طور پیش فرض می‌دانیم که توانایی رانده شدن در جاده و سفرهای جاده‌ای را دارد. برای سفرهای جاده‌ای خودروهای برقی شارژر سریع DC بسیار موثر و مفید واقع می‌شود اما فراموش نکنیم که ایستگاه‌های شارژ بین جاده‌ای نیز می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

فورد همچنین اعلام کرد که 1.000 ایستگاه شارژ جدید و 5.000 کانکتور شارژ جدید به شبکه شارژ Fordpress خود اضافه کرده، که در حال حاضر بزرگترین شبکه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی آمریکای شمالی نام گذاری شده، و تعداد ایستگاه‌های شارژ را به 13.500 و تعداد کانکتورها را به 40.000 افزایش داد.

فورد این رشد شبکه شارژی خود را حاصل شراکت خود با شرکای شناخته شده بازار از قبیل؛ Greenlot، Electrify America و دیگران دانست. که در حال حاضر رشد شبکه‌ها را در کالیفرنیا، نیویورک و ماساچوست به عهده دارند.

فورد ، موستانگ Mach-E ، آئودی ، جگوار ، خودرو

Fordpress از قابلیت My Trip رونمایی کرد

فورد ، موستانگ Mach-E ، آئودی ، جگوار ، خودروفورد ، موستانگ Mach-E ، آئودی ، جگوار ، خودرو

برنامه Fordpress در Apple store و Google Play برای تمام مشتریان فورد در دسترس است و با وصل شدن به سیستم خودرو با ارائه ایستگاه‌های شارژ موجود در مسیر فعلی و بر اساس وضعیت شارژ فعلی خودرو (از جمله داده‌های شارژ پویا) کمک می‌کند.

این مدل از فورد (Mach-E) با هر دستگاه شارژی Plug & Charge سازگار خواهد بود؛ به این معنی که رانندگان قادر خواهند بود که خودرو  با بدون دستگیره، کارت، پین و یا دکمه اضافه به دستگاه شارژ متصل کنند .

اگرچه که سرعت شارژ فورد هنوز به سرعت شارژ تسلا نزدیک نیست، اما Mach-E تسهیلاتی مناسب با سفر جاده‌ای را ارائه می‌دهد.

فورد در اوایل این هفته جزئیاتی از فن‌آوری Mach-E بیان کرد؛ این خودرو از اولین خودروهای تولید انبوه در بازار است که از ابتدا به‌روزرسانی‌های بی‌سیم (Wireless) انجام می‌دهد.

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس