بازتولید رنو 5 به عنوان سوپرمینی برقی در راه است و با توجه به تکنولوژی روز خودروهای الکتریکی به آپدیت جدید رنو 5 تبدیل خواهد شد.
رنو تأیید کرده است که نسخه جدیدی از مدل محبوب 5 را به عنوان هاچ بک الکتریکی روانه بازار می کند که قرار است در آینده به عنوان بخشی از یک برنامه جدید بزرگ برای احیای ثروت و شهرت شرکت ، فروش خود را آغاز کند.
در واقع آپدیت جدید رنو 5 نمونه های سبک و طراحی را از مدل قبلی Clio گرفته است که رنو از 1972 تا 1996 تولید کرده است. این مدل قرار است یکی از 14 مدل جدید باشد – از جمله هفت خودرو کاملا برقی – که برند فرانسوی تا سال 2025 راه اندازی خواهد کرد. اگرچه تأیید نشده است ، اما گزارش ها حاکی از آن است که نسخه جدید الکتریکی جدید Supermini رنو 4 در خط تولید این شرکت به آن ملحق خواهد شد.
این شرکت فرانسوی بازتولید رنو 5 به عنوان سوپرمینی برقی را هنگام رونمایی از برنامه استراتژیک “Renaulution” که توسط رئیس جدید لوکا دی مئو ابداع شد ، آشکار کرد. 5 اتومبیل شهری 5 نمونه اصلی در برنامه کاری آینده رنو برای 30٪ از فروش آن تا سال 2025 از وسایل نقلیه الکتریکی خواهد بود.
[cycloneslider id=”56″]
دی مئو ، که در زمان حضور خود در فیات در احیای 500 مدل قبلی نقش اساسی داشت ، خاطر نشان کرد: “من به واسطه تجربیات گذشته خود می دانم که به روز رسانی مجدد یک کالای تولید شده به منزله تحول کل برند می باشد. این وسیله نقلیه الکتریکی جدید با قیمتی که بسیاری از پس آن برمی آیند و جزو ارزانترین خودروهای برقی خواهد بود و مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت و این تنها آغاز کار برای کل برند رنو است. “
بازتولید رنو 5 به عنوان سوپرمینی برقی است و دارای طرحی است که در آن اشاره های زیادی به نسخه های مختلف 5 اصلی ، از جمله نسخه های کلاسیک Supercinq و R5 Turbo وجود دارد ، البته این یک پیچ و تاب مدرن در خودروهای الکتریکی است. چراغ های جلو از طرح اصلی الگوبرداری شده اند ، در حالی که یک درگاه شارژ اتومبیل برقی نصب شده در جلو وجود دارد.
تاریخچه رنو 5
رنو 5 اصلی در سال 1972 به بازار عرضه شد که برای پر کردن فاصله قابل توجه بین رنو 4 و سیتروئن 2CV در بازار خودروهای کوچک فرانسه طراحی شده است. این طرح منحصر به فرد از مهندسان رنو برای تولید اتومبیل کوچکی ارائه شد که بتواند نیازهای گسترده ترین خرید اتومبیل فرانسوی را در اختیار مردم قرار دهد.
طرح نهایی با کمی تغییر متعارف نزدیک به طرحهای اصلی طراح Michel Boue باقی مانده است. در زیر بدنه ، رنو 5 از بسیاری از ویژگی های مکانیک های رنو 4 و رنو 6 استفاده می کرد و از پیشرانه جلو با دو موتور استفاده شده است.
بدون دیدگاه