بازیافت باتری های لیتیوم وسایل نقلیه الکتریکی فرآیندی حیاتی در حفاظت از محیط زیست و آینده پاک کره زمین میباشد.
بازیافت باتری های لیتیوم وسایل نقلیه الکتریکی
رشد سریع بازار وسایل نقلیه الکتریکی برای دستیابی به اهداف جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، بهبود کیفیت هوا در مراکز شهری و تأمین نیازهای مصرف کنندگان ، ضروری است. در این میان بازیافت باتری های لیتیوم وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان یک ضرورت در صدر توجه قرار دارد. با فرضیاتی محافظه کارانه از وزن بسته باطری متوسط 250 کیلوگرم و حجم نیم متر مکعب ، پسماندهای بسته حاصل در صورت اتمام عمر خود ، حدود 250،000 تن و نیم میلیون متر مکعب زباله بسته فرآوری نشده را تشکیل می دهند. از طرفی زباله ممکن است منبع با ارزشی باشد. عناصر و مواد موجود در باتری های وسایل نقلیه الکتریکی در بسیاری از کشورها در دسترس نیست و دسترسی به منابع برای اطمینان از یک زنجیره تأمین پایدار بسیار مهم است.در آینده ، وسایل نقلیه الکتریکی ممکن است منبع ثانویه ارزشمندی برای مواد حیاتی باشند ، و گفته شده است که باتری های دارای محتوای کبالت بالا باید بلافاصله بازیافت شوند تا منابع کبالت را تقویت کنند.
در شکل بالا منظور از “پیشگیری” این است که LIB ها برای استفاده از مواد کم بحرانی (اهمیت اقتصادی بالا ، اما در معرض خطر کمبود) طراحی شده اند و وسایل نقلیه الکتریکی باید سبک تر و باتری های کمتری داشته باشند. منظور از “استفاده مجدد” این است که باتری های وسایل نقلیه الکتریکی باید استفاده برای بار دوم داشته باشند. منظور از “بازیافت” این است که باتری ها باید بازیافت شوند ، تا آنجا که ممکن است مواد را بازیابی کنند و هرگونه ارزش ساختاری و کیفیت را حفظ کنند (به عنوان مثال ، جلوگیری از آلودگی). “بازیابی” به معنای استفاده از برخی از مواد باتری به عنوان انرژی برای فرایندهایی مانند سوخت برای تولید مواد شیمیایی است. سرانجام ، “دفع” به این معنی است که هیچ مقداری بازیابی نمی شود و زباله ها به محل دفن زباله می روند.
بدون دیدگاه