مپنا و کرمان موتور برای ساخت جک تمام الکتریکی مدل J4 قرارداد بستند

مپنا و کرمان موتور

مپنا و کرمان موتور برای ساخت جک تمام الکتریکی مدل J4 قرارداد بستند

مپنا و کرمان موتور برای ساخت جک تمام الکتریکی مدل J4 قرارداد بستند. بر طبق جدیدترین گزارشات و اطلاعات منتشر شده گروه مپنا و در واقع، شرکت مکو که مدتی است در زمینه تحقیق، توسعه و ساخت وسایل نقلیه الکتریکی مشغول به فعالیت است در جدیدترین آپدیت خود، قرارداد همکاری با شرکت کرمان موتور جهت طراحی و تولید پیشرانه خودرو برقی، به امضا رسانده است. بر طبق اخبار منابع غیر رسمی در راستای داخلی سازی ساخت جک مدل J4 در مجموعه کرمان موتور، در نظر است که این مدل به صورت تمام برقی به تولید و بهره برداری برسد و با توجه به احتمالات، این پروژه بر روی پلت فرم این سدان کامپکت کاملا به شکل اجرایی خواهد رسید.

 جک تمام الکتریکی مدل J4

بر مبنای قرارداد فی مابین، شرکت مکو در نقش نماینده مجموعه مپنا موظف است تا در پروژه ساخت خودرو برقی وظایفی اعم از طراحی ظاهری ، طراحی جزئیات و خدمات مهندسی به همراه ساخت هشت نمونه خودرو جهت تست اولیه را بر عهده بگیرد. طبق برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده مقرر گشته تا طی 12 الی 18 ماه آینده از اولین نمونه های تولید داخلی جک تمام برقی رونمایی شود.

بر طبق هماهنگی های انجام شده در مدت زمانی که مجموعه مپنا در حال تثبیت محصول و اخذ استانداردهای داخلی و بین المللی است، شرکت خودروسازی کرمان موتور نیز موظف به فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم جهت تولید خودرو الکتریکی گردید.

در بندهای قرارداد ذکر شده است که شرکت مکو (مپنا)، باید 37 هزار دستگاه پک باتری و متعلقات فنی خودرو از قبیل موتور، گیربکس، سیستم شارژ و تجهیزات جانبی دیگر را در مدت زمان 5 سال به خط تولید مجموعه کرمان موتور برساند. طبق برنامه ریزی ها، خودرو برقی ساخت کرمان موتور و مپنا، دارای قدرت پیمودن مسافت تا 250 کیلومتر  با یک بار شارژ دارد و همچنین قادر است تا 160 کیلومتر بر ساعت سرعت کسب کند.

گروه مپنا

به علاوه در مورد شتاب صفر تا صد این خودرو هم گمانه زنی‌ها از عدد کمتر از 10.0 ثانیه برای آن خبر می‌دهند. همچنین سیستم‌های بازیابی انرژی و شارژ سریع هم از فناوری‌های به کار گرفته شده در این محصول خواهند بود.

 

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس