خودرو اپل برقی با فناوری پیشرفته باتری در راه است

خودرو اپل برقی ، فناوری پیشرفته باتری ، خودروی سواری برقی

خودرو اپل برقی با فناوری پیشرفته باتری در راه است. اپل قصد دارد یک خودروی سواری برقی را با فناوری پیشرفته باتری منحصر به فرد برند خود در سال 2024 تولید کند. بر اساس اطلاعات موجود، این پروژه می تواند احیای جاه طلبی های سازنده آیفون در صنعت خودروهای برقی باشد.

به نظر می رسد که طراحی باتری خودرو اپل برقی بسیار فوق العاده و خاص میباشد. در واقع اپل با استفاده از فن آوری باتری ، یک خودرو برقی به صرفه برای جابجابی انبوه مسافران را هدف قرار می دهد که انتظار می رود “به طور اساسی” هزینه های باتری را کاهش  و برد دامنه را افزایش دهد.

در مرکز استراتژی های تجدید شده اپل ، یک طراحی جدید باتری “تک سلولی” وجود دارد که می تواند به طور قابل توجهی هزینه باتری های خودرو برقی را کاهش دهد و در عین حال دامنه خودرو اپل برقی را افزایش دهد. طراحی منحصر به فرد باتری می تواند سلول های جداگانه باتری را حجیم کرده و فضای بسته باتری را آزاد کند ، بنابراین این امر سبب بسته بندی مواد فعال تر در باتری و دامنه رانندگی طولانی تر خواهد شد. این باتری با استفاده از شیمی به نام LFP (فسفات آهن لیتیوم) ساخته شده است ، و باعث می شود کمتر قابل اشتعال باشد و ایمنی بیشتری نسبت به باتری های جریان اصلی یون لیتیوم داشته باشد. در حال حاضر شرکت کوانتوم اسپیس، یک استارت آپ با فناوری وسایل نقلیه الکتریکی با پشتیبانی بیل گیتس و فولکس واگن ، در حال طراحی یک طراحی باتری مشابه است.

گزارشات مربوط به اپل برای تولید خودرو چیز جدیدی نیست ، اما گفته می شود این شرکت در سال 2016 به طور قابل توجهی تلاش خود را برای ساخت یک ماشین خودران کاهش داده است ، زیرا با مشکلات مختلفی روبرو شده بود.  یکی از موارد اختلاف نظر مدیران این شرکت در مورد جهت این پروژه بود که از آن به عنوان چالشهای زنجیره تامین یاد می شود.

 

[cycloneslider id=”49″]

به نقل از منابع آگاه در اوایل سال 2019 ، اپل حدود 200 کارمند از پروژه تیتان (خودرو اپل برقی) را اخراج کرد. اما اکنون به نظر می رسد که سازنده آیفون برنامه های ساخت اتومبیل تمام الکتریکی خود را که یک خودروی برقی مسافربری با فناوری باتری اپل خواهد بود ، احیا کرده است.

شرکت های دیگری که سازنده اتومبیل نیستند و هدف آنها ارائه خدمات اتومبیل است ، در عوض روی تاکسی های روبو شرط می بندند. به عنوان مثال ، شرکت مادر تخصصی آلفابت در اکتبر گفت که واحد “خودران وایمو” در حال باز کردن سرویس کاملاً بدون راننده ( اتومبیل خودران) خود برای عموم مردم در ققنوس ، آریزونا است. در حال حاضر ، خدمات وایمو همچنان به آریزونا محدود می شود ، اما این شرکت امیدوار است که در آینده دامنه خدمات خود را گسترش دهد.

به گزارش رویترز ، تلاش جدید اپل در زمینه تولید اتومبیل برقی حتی برای چنین شرکت ثروتمندی می تواند به دلیل کمبود تجربه در ساخت خودرو یک چالش باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل این ماشین را با برند اختصاصی خود توسعه داده و در نهایت به فروش می رساند یا با یک خودروساز قدیمی برای ادغام باتری و فناوری سیستم رانندگی توسط یک خودروساز معتبر ، همکاری می کند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس