تمامی خودروهای برقی هیوندای از سال 2021 مجهز به باتری هوشند 12 ولتی خواهند بود

هیوندای ، هیبریدی ، سوناتا ، خودروهای برقی ، صنعت

کارآمدترین‌های صنعت خودرو برقی

خودروهای هیوندای، آیونیک الکتریک (Ioniq Electric) و کُنا الکتریک (Kona electric) در حال حاضر جزء کارآمدترین‌های صنعت خودرو برقی هستند. و مدل‌های هیبریدی هیوندای مانند Hybrai Sonata Hybrid 2020 که به زودی می‌توانید آن را در نمایندگی‌های فروش نیز مشاهده کنید،در لیست پیشتازان صنعت خودروهای برقی با  EPA (گواهی آژانس حفاظت از محیط زیست) و حداکثر  52mpg (مایل در هر گالن) قرار دارند.

فلسفه خودروسازی برای دستیابی به بازدهی چشمگیر، خودروساز به جای آنکه طرح سری جدیدی را به کار گیرد، از فلسفه‌ی بهبود مرحله به مرحله ی اجزای موجود بهره می‌گیرد. دقیقا مانند اقدام هیوندای برای استفاده از کم وزن‌ترین باتری؛ چه برای خودروی برقی چه برای خودروی هیبریدی.  آخرین خودروی هیبریدی هیوندای، سوناتا مدل سال 2020 از باتری‌های نوآورانه‌ای استفاده می‌کند که از بسته بندی‌های قدیمی‌28 پوندی (12.7 کیلوگرم) و باتری اسید سربی 12 ولتی که تا امسال مورد استفاده قرار می‌گرفت، خلاص شد.

هیوندای ، هیبریدی ، سوناتا ، خودروهای برقی ، صنعت

هیوندا سوناتا هیبریدی 2020

ماندگاری وسایل نقلیه

سوناتا هیبرید 2020 راه لونیک هیبریدی (و با اختلاف کوچکی کیا نیرو هیبریدی) را در پذیرفتن ترتیبی که اساساً باتری جانبی را روی باتری سیستم هیبریدی بسازد، دنبال می‌کند. ماژول اضافه شده استمرار همان فاکتور فرم است و برای ماندگاری وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

بسته‌بندی جدید باتری لوازم جانبی نسل جدید هیبریدی هیوندای، چند سال قبل در نمایشگاهی برای رونمایی خودروی هیبرید loniq توسط یک مهندس با پارتیشن‌هارد دیسک کاری متفاوت، مقایسه شد.

این بسته بندی جدید باتری برای صرفه جویی در وزن، و همچنین بررسی‌های دوره‌ای برای خوردگی/زنگ‌زدگی‌ها و همه موارد احتیاط مربوط به تعویض باتری‌های اسید سربی هر چند سال یکبار، حرکت و جهشی رو به جلو محسوب می‌شود. باتری‌های شیشه‌ای مات هم به نوعی همان باتری اسید سرب امّا سبک‌تر و ایمن‌تر هستند ولی فضای زیادی را اشغال خواهند کرد.

بررسی عملکرد باتری‌ها

باتری جانبی و باتری هیبریدی 16.2 کبلووات ساعت کاملا مستقل عمل می‌کنند، اگرچه که در مجاورت هم قرار می‌گیرند. برای مثال؛ اگر ماشین شما به مدت زیادی خاموش باشد  و شما موقع روشن کردن خودرو متوجه شوید باتری جانبی سوخته، می‌توانید به سادگی دکمه”12V Batt Reset” که باعث انتقال و بالا بردن جریان به باتری کوچک‌تر می‌شود و آنجا متوجه می‌شوید که باتری شما نه تنها نسوخته، بلکه انرژی خو د را برای پیشرانه محفوظ نگه داشته است.

به گفته جِرِمی ‌گرگیوس مدیر ارشد بخش پیشرانه و اکوتک هیوندای؛ اکنون با معرفی سوناتا هیبرید 2020، همه هیوندا هیبریدهای ایالات متحده شامل سیستم باتری جانبی یون لیتیوم هستند.

با این ادعا، فرض این‌که این فن‌آوری در هیوندای الانترا هیبریدی مدل 2021 که در پایان سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد، استفاده می‌شود دور از ذهن نیست.

هیوندای ، هیبریدی ، سوناتا ، خودروهای برقی ، صنعت

هیوندای سوناتا هیبریدی 2019 در مقابل هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 – قرارگیری باتری

در سوناتا هیبریدی 2020، باتری ولتاژ بالا و باتری جانبی هر دو جلوی مخزن سوخت و زیر صندلی عقب جای گرفتند. باتری که در نسخه 2019 سوناتا هیبریدی استفاده شده است در صندوق عقب جای گرفته است و یک باتری جایگزین نیز در سمت دیگر صندوق عقب برای مواقع ضروری جاسازی شده است.

تنظیمات جدید مناسب سیستم انرژی خورشیدی سقف سوناتا هیبرید محدود سال 2020 است و باتری می‌تواند از هر منبعی که می‌خواهد شارژ خود را تأمین کند.

هیوندای ، هیبریدی ، سوناتا ، خودروهای برقی ، صنعت

سیستم سقفی انرژی خورشیدی هیوندای سوناتا هیبریدی سال 2020 – عکس گرفته شده در پورتلند، لورگن، آوریل سال 2020

ویژگی‌های باتری‌های خودروهای برقی

این سیستم باتری هیبریدی را با سیستم باتری الکتریکی (Kona electric و loniq Electric)  اشتباه نگیرید. این خودروهای برقی هنوز هم دارای ظرفیت بیشتری از باتری اسید سربی هستند بنابراین ممکن است از یک‌سری ویژگی‌های مختلف به حالت پیش شرط استفاده شود.

در آن‌جا سیستمی‌به نام نگه‌دارنده باتری کمکی به راننده این امکان را می‌دهد که حتّی در هنگام خاموش بودن خودرو، باتری 12 ولت را از باتری اصلی شارژ کند. اگر این ویژگی غیرفعّال باشد،  با فشار دادن دکمه”منو”، باتری جانبی به برد قابل استفاده خود بازگردادنه می‌شود برای آغاز سفر.

در نهایت چنین منطقی، به هیوندای این امکان را می‌دهد که بدون گزینه منو، از باتری جانبی کوچک‌تر و سبک‌تر از آنچه در غیر این صورت ممکن است استفاده کند.

اگرچه برخی ممکن است این دست‌آوردهای کوچک را زیر سؤال ببرند؛ امّا این ایده که چرا ما هنوز نیاز به اکوسیستم جداگانه‌ای از لوازم جانبی 12 ولت نیاز داریم ممکن است همچنان بزرگترین سؤال صنعت باقی بماند. در حال حاضر ما طرفدار تفکری که برای تولید خودروهای هیبریدی و الکترونیکی هیوندای گذاشته شده است، هستیم.

 

ایستگاه‌های شارژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبارفناوریاطلاعاتتماس